DCMR: ProRail stoutste jongetje van de klas

Pernis spooremplacement
Op Pernis mag tot nader order niet gerangeerd worden met wagons die gevaarlijke stoffen bevatten. Steven Lek/Creative Commons

“Er is geen ander bedrijf in de regio Rijnmond dat zo structureel niet tot naleving van de vergunningseisen komt als ProRail.” Dat stelt de Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR), dat is overgegaan tot het samenstellen van een dossier met betrekking tot het wel en wee van ProRail in de regio. Alleen al in 2024 kreeg ProRail tot nu toe vijf sancties opgelegd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

DCMR: ProRail stoutste jongetje van de klas | SpoorPro.nl

DCMR: ProRail stoutste jongetje van de klas

Pernis spooremplacement
Op Pernis mag tot nader order niet gerangeerd worden met wagons die gevaarlijke stoffen bevatten. Steven Lek/Creative Commons

“Er is geen ander bedrijf in de regio Rijnmond dat zo structureel niet tot naleving van de vergunningseisen komt als ProRail.” Dat stelt de Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR), dat is overgegaan tot het samenstellen van een dossier met betrekking tot het wel en wee van ProRail in de regio. Alleen al in 2024 kreeg ProRail tot nu toe vijf sancties opgelegd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “DCMR: ProRail stoutste jongetje van de klas”

A C F Sierts|15.07.24|16:30

De oorzaak hiervan is volgens mij heel simpel: NS was altijd “een staat binnen een staat”. Het spoor bepaalde binnen het spoordomein simpelweg zn eigen regels. Pas als het zeer fors fout ging (Harmelen, Schiedam) roerden maatschappij en politiek zich. Daarbij straalden de kostenafwegingen bij forse maatregelen al snel af richting de begroting van de Rijksoverheid, wat ervoor zorgt dat ingrijpende zaken al snel afgezwakt werden (“ we moeten ook aan de kosten denken “).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.