Geld, werk en opleiding voor Zeeland, in ruil voor proefbaanvak

station Vlissingen
Station Vlissingen, eindpunt van de Zeeuwse Lijn. Creative Commons/Smiley.toerist

De Zeeuwse Lijn is uitverkozen tot het nieuwe proefbaanvak voor ERTMS. Dat heeft vanzelfsprekend gevolgen voor het verkeer op de lijn, de reizigers en de vervoerders. Zo zullen er gaandeweg de proef buitendienststellingen plaatsvinden. Maar er is ook goed nieuws voor de Zeeuwen. Het project brengt ook geld, werkgelegenheid, opleidingen voor een baan in de spoorsector en veiliger overwegen met zich mee.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

4 reacties op “Geld, werk en opleiding voor Zeeland, in ruil voor proefbaanvak”

Marc Busio|03.10.24|17:30

Het was de afgelopen jaren al zo vaak mis op die lijn dat dit er ook nog wel bij kan. Ik denk dat er nog maar weinig Zeeuwen zullen zijn die de behoefte hebben om de trein te pakken en dus kan ProRail lekker prullen met zijn ERTMS, want eer dat misschien een beetje werkt zitten we inmiddels in het volgende decennium en is het budget op om het verder ‘uit te rollen over Nederland’.

Corrie Horst van der|04.10.24|11:38

Wordt tijd voor een 2e spoorlijn in Zeeland, vanaf Vlissingen, Middelburg, noord-Beverland, Schouwen-duiveland, oude tonge richting de Randstad.

Corrie Horst van der|04.10.24|11:41

Wordt tijd voor een 2e spoorlijn in Zeeland, vanaf Vlissingen, Middelburg, noord-Beverland, Schouwen-duiveland, oude tonge zo richting de Randstad, via oever verbindingen.

Corrie Horst van der|04.10.24|11:44

Wordt tijd dat Zeeland ern 2e spoorlijn krijgt, via Vlissingen, Middelburg, noord-Beverland, Schouwen-duiveland, Oude-Tonge richting de Randstad via oever verbindingen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.