Goederentrein van 1,5 kilometer getest voor Europees project

Goederentrein, 1500 meter, test, SNCF

De Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft samen met spoorbeheerder RFF een test uitgevoerd met een trein van 1,5 kilometer lang. Het is de langste goederentrein in Europa. De spoorbedrijven willen deze trein in 2016 op het spoor laten rijden. De test werd uitgevoerd tussen Lyon en Nimes, in het het zuiden van Frankrijk.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Goederentrein van 1,5 kilometer getest voor Europees project”

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|00:17

Kortere treinen verdienen de voorkeur. Dit geeft significante dwarskrachten tot op 3500 meter afstand net als in Zuid-Afrika. Dit zijn complete aardbevingen vanwege de enorme gewichten.
http://www.docstoc.com/docs/24478524/1-Esveld-C-Modern-Railway-Track-2nd-ed-MRT
De stijle heuvel en scherpe bochten induceren onvoorstelbaar veel trillingen vertikaal, in de richting van het spoor en lateraal.
De snelheid is wel gepast laag maar .. zo ga je niet door Europa.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Goederentrein van 1,5 kilometer getest voor Europees project | SpoorPro.nl

Goederentrein van 1,5 kilometer getest voor Europees project

Goederentrein, 1500 meter, test, SNCF

De Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft samen met spoorbeheerder RFF een test uitgevoerd met een trein van 1,5 kilometer lang. Het is de langste goederentrein in Europa. De spoorbedrijven willen deze trein in 2016 op het spoor laten rijden. De test werd uitgevoerd tussen Lyon en Nimes, in het het zuiden van Frankrijk.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Goederentrein van 1,5 kilometer getest voor Europees project”

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|00:17

Kortere treinen verdienen de voorkeur. Dit geeft significante dwarskrachten tot op 3500 meter afstand net als in Zuid-Afrika. Dit zijn complete aardbevingen vanwege de enorme gewichten.
http://www.docstoc.com/docs/24478524/1-Esveld-C-Modern-Railway-Track-2nd-ed-MRT
De stijle heuvel en scherpe bochten induceren onvoorstelbaar veel trillingen vertikaal, in de richting van het spoor en lateraal.
De snelheid is wel gepast laag maar .. zo ga je niet door Europa.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.