Concessies dwingen ProRail en NS tot meer transparantie

NS en ProRail dienen actuele data, zoals prestaties per traject en reizigersaantallen, op een meer transparante manier met andere partijen te delen. Dat staat in de nieuwe ontwerp vervoer- en beheerconcessie die door staatssecretaris Wilma Mansveld naar de Tweede Kamer is gestuurd. Ook wordt er meer gestuurd op een goede service van ProRail aan de spoorgoederenvervoerders. Als NS en ProRail twee jaar achtereen niet de gewenste prestaties behalen, dan zullen de boetes oplopen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Concessies dwingen ProRail en NS tot meer transparantie”

Chris Reek|01.09.14|17:30

Alleen een optimaal OV chipkaart systeem tesamen met evenementen (entertainment) E-tickets systeem, wat functioneert via het Aztec bar code systeem met de begrippen optimale benuttingsgraad OV gebruikers verdienmodel via marketing, klantgerichtheid, klantvriendelijkheid, sociale vaardigheden en veiligheid eisen zal levensvatbaar worden. Denk eens aan al die binnenlandse-, europeese- en buitenlandse toeristen en de zeer vele evenementen (entertainment) mogelijkheden in Nederland.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Concessies dwingen ProRail en NS tot meer transparantie | SpoorPro.nl

Concessies dwingen ProRail en NS tot meer transparantie

NS en ProRail dienen actuele data, zoals prestaties per traject en reizigersaantallen, op een meer transparante manier met andere partijen te delen. Dat staat in de nieuwe ontwerp vervoer- en beheerconcessie die door staatssecretaris Wilma Mansveld naar de Tweede Kamer is gestuurd. Ook wordt er meer gestuurd op een goede service van ProRail aan de spoorgoederenvervoerders. Als NS en ProRail twee jaar achtereen niet de gewenste prestaties behalen, dan zullen de boetes oplopen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Concessies dwingen ProRail en NS tot meer transparantie”

Chris Reek|01.09.14|17:30

Alleen een optimaal OV chipkaart systeem tesamen met evenementen (entertainment) E-tickets systeem, wat functioneert via het Aztec bar code systeem met de begrippen optimale benuttingsgraad OV gebruikers verdienmodel via marketing, klantgerichtheid, klantvriendelijkheid, sociale vaardigheden en veiligheid eisen zal levensvatbaar worden. Denk eens aan al die binnenlandse-, europeese- en buitenlandse toeristen en de zeer vele evenementen (entertainment) mogelijkheden in Nederland.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.