Minister Eurlings wilde alsnog Alstom als bouwer HSL-treinen

Voormalige verkeersminister Camiel Eurlings informeerde in 2008 bij treinbouwer Alstom of zij alsnog HSL-treinen wilden leveren. Dit omdat de bewindsman steeds minder vertrouwen had in de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda. Dat bleek tijdens de Fyra-verhoren die momenteel plaatsvinden. Ook meldde hij dat het contact met NS zeer stroef verliep en dat hij zelfs overwoog om, als aandeelhouder, wijzigingen door te voeren in de NS-directie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is redacteur van SpoorPro en Nieuwsblad Transport.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Minister Eurlings wilde alsnog Alstom als bouwer HSL-treinen | SpoorPro.nl

Minister Eurlings wilde alsnog Alstom als bouwer HSL-treinen

Voormalige verkeersminister Camiel Eurlings informeerde in 2008 bij treinbouwer Alstom of zij alsnog HSL-treinen wilden leveren. Dit omdat de bewindsman steeds minder vertrouwen had in de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda. Dat bleek tijdens de Fyra-verhoren die momenteel plaatsvinden. Ook meldde hij dat het contact met NS zeer stroef verliep en dat hij zelfs overwoog om, als aandeelhouder, wijzigingen door te voeren in de NS-directie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is redacteur van SpoorPro en Nieuwsblad Transport.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.