Minder gevaarlijke stoffen via omleidingsroutes Betuweroute

Goederentrein, station Breda Centraal, Brabantroute
Foto: Marieke van Gompel

Het aantal wagons met gevaarlijke stoffen dat gebruikmaakt van de omleidingsroutes van de Betuweroute, zal het komende jaar met 3200 afnemen. Staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu heeft hierover afspraken gemaakt met spoorvervoerders en provincies Noord-Brabant, Limburg, Overijssel en Gelderland. Het Rijk investeert 110 miljoen euro in het verbeteren van de veiligheid op het spoor en het terugdringen van de hinder van goederentreinen voor de omgeving.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Minder gevaarlijke stoffen via omleidingsroutes Betuweroute”

Cornelius Koelewijn|06.10.16|14:41

De beste oplossing is natuurlijk om de hele wetgeving voor het Basisnet af te schaffen. Deze wetgeving is nauwelijks uitvoerbaar en schaadt de positie van het goederenvervoer per spoor.
Kan iemand mij uitleggen waarom een trein die in Duitsland aan alle regels en eisen voldoet in Nederland plotseling gevaarlijk is?

En nu opnieuw de binnenvaart sponsoren? Die sector betaalt niet eens een gebruikersheffing voor de waterinfra.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Minder gevaarlijke stoffen via omleidingsroutes Betuweroute | SpoorPro.nl

Minder gevaarlijke stoffen via omleidingsroutes Betuweroute

Goederentrein, station Breda Centraal, Brabantroute
Foto: Marieke van Gompel

Het aantal wagons met gevaarlijke stoffen dat gebruikmaakt van de omleidingsroutes van de Betuweroute, zal het komende jaar met 3200 afnemen. Staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu heeft hierover afspraken gemaakt met spoorvervoerders en provincies Noord-Brabant, Limburg, Overijssel en Gelderland. Het Rijk investeert 110 miljoen euro in het verbeteren van de veiligheid op het spoor en het terugdringen van de hinder van goederentreinen voor de omgeving.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Minder gevaarlijke stoffen via omleidingsroutes Betuweroute”

Cornelius Koelewijn|06.10.16|14:41

De beste oplossing is natuurlijk om de hele wetgeving voor het Basisnet af te schaffen. Deze wetgeving is nauwelijks uitvoerbaar en schaadt de positie van het goederenvervoer per spoor.
Kan iemand mij uitleggen waarom een trein die in Duitsland aan alle regels en eisen voldoet in Nederland plotseling gevaarlijk is?

En nu opnieuw de binnenvaart sponsoren? Die sector betaalt niet eens een gebruikersheffing voor de waterinfra.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.