ProRail-topman wil af van ‘veiligheidsradicalisme’

Directeur Pier Eringa bij het jaarcongres van KIVI

Directeur Pier Eringa van ProRail wil af van het ‘veiligheidsradicalisme’ in de spoorsector. Dat zei hij woensdag bij het jaarcongres van Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) in Gorinchem met als thema ‘Leven met Risico’s’. “In Nederland kennen we de dubbelsporige buitendienststelling bij het werken aan het spoor. We moeten er naar toe naar dat treinen blijven rijden terwijl er aan het spoor wordt gewerkt.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “ProRail-topman wil af van ‘veiligheidsradicalisme’”

Richard Tuasela|01.12.16|13:36

Verfrissend en hard nodig!

general mobil|01.12.16|18:01

Ik zie eindelijk een kentering in het beleid van de strakke soms onmogelijke veiligheids regels.
Ik voer al een aantal jaren een open strijd tegen deze regels gezien van de uitvoering baan werkers en veiligheid
De regelgeving staat haaks op de werkelijkheid.
En is dan onmogelijk om het uit te leggen.
De denkwijze is onlogisch en onverklaarbaar.
Nu ik hoop dat er echte mensen uit de praktijk die weten waar ze het over hebben.
Ik ga geen discussie uit de weg.
Als het over veiligheid gaat.

Rudi Egberts|01.12.16|20:50

Worden de regels bij tijdsoverschijding van de buitendienststelling de boetes die daar voorstaan ook op geheven . De druk die dat opleverd wordt door prorail zelf veroorzaakt. waanzinnigheid ten top zo kan dat oplopen. Bij een 4 kante bd is het het veiligst werken. WE WERKEN VEILIG ANDERS WERKEN WE NIET. Ik zie het aantal slachtoffers al stijgen .Waarom niet avonds doorgaan tot zeven uur smorgens Pas het ritten schema in de Ari aan

Derk Van Dorth|02.12.16|19:06

Nu CV Monitoring nog; veel normen waar vervoerders mee te worstelen hebben, is veel hoger dan wat er buiten kan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail-topman wil af van ‘veiligheidsradicalisme’ | SpoorPro.nl

ProRail-topman wil af van ‘veiligheidsradicalisme’

Directeur Pier Eringa bij het jaarcongres van KIVI

Directeur Pier Eringa van ProRail wil af van het ‘veiligheidsradicalisme’ in de spoorsector. Dat zei hij woensdag bij het jaarcongres van Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) in Gorinchem met als thema ‘Leven met Risico’s’. “In Nederland kennen we de dubbelsporige buitendienststelling bij het werken aan het spoor. We moeten er naar toe naar dat treinen blijven rijden terwijl er aan het spoor wordt gewerkt.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “ProRail-topman wil af van ‘veiligheidsradicalisme’”

Richard Tuasela|01.12.16|13:36

Verfrissend en hard nodig!

general mobil|01.12.16|18:01

Ik zie eindelijk een kentering in het beleid van de strakke soms onmogelijke veiligheids regels.
Ik voer al een aantal jaren een open strijd tegen deze regels gezien van de uitvoering baan werkers en veiligheid
De regelgeving staat haaks op de werkelijkheid.
En is dan onmogelijk om het uit te leggen.
De denkwijze is onlogisch en onverklaarbaar.
Nu ik hoop dat er echte mensen uit de praktijk die weten waar ze het over hebben.
Ik ga geen discussie uit de weg.
Als het over veiligheid gaat.

Rudi Egberts|01.12.16|20:50

Worden de regels bij tijdsoverschijding van de buitendienststelling de boetes die daar voorstaan ook op geheven . De druk die dat opleverd wordt door prorail zelf veroorzaakt. waanzinnigheid ten top zo kan dat oplopen. Bij een 4 kante bd is het het veiligst werken. WE WERKEN VEILIG ANDERS WERKEN WE NIET. Ik zie het aantal slachtoffers al stijgen .Waarom niet avonds doorgaan tot zeven uur smorgens Pas het ritten schema in de Ari aan

Derk Van Dorth|02.12.16|19:06

Nu CV Monitoring nog; veel normen waar vervoerders mee te worstelen hebben, is veel hoger dan wat er buiten kan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.