Machinist, NMBS en Infrabel worden vervolgd voor treinramp

Treinramp 2010 Buizingen, België

De machinist, vervoerder NMBS en infrabeheerder Infrabel worden vervolgd voor een botsing tussen twee treinen bij het Belgische Buizingen in 2010. De machinist wordt ervan beschuldigd door een rood licht te zijn gereden. Zelf ontkent de bestuurder dit. Bij dit ongeval vielen negentien doden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Machinist, NMBS en Infrabel worden vervolgd voor treinramp”

Teko Salverda|05.04.18|17:07

Wat is het nut van een dergelijke straf? Zou het helpen voorkomen dat machinisten ooit een fout maken? Een machinist rijdt niet opzettelijk door rood. Beter is het om de oorzaak breder te onderzoeken en bijvoorbeeld ATB te installeren. Want ook machinisten zijn mensen en kunnen vroeg of laat falen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Machinist, NMBS en Infrabel worden vervolgd voor treinramp | SpoorPro.nl

Machinist, NMBS en Infrabel worden vervolgd voor treinramp

Treinramp 2010 Buizingen, België

De machinist, vervoerder NMBS en infrabeheerder Infrabel worden vervolgd voor een botsing tussen twee treinen bij het Belgische Buizingen in 2010. De machinist wordt ervan beschuldigd door een rood licht te zijn gereden. Zelf ontkent de bestuurder dit. Bij dit ongeval vielen negentien doden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Machinist, NMBS en Infrabel worden vervolgd voor treinramp”

Teko Salverda|05.04.18|17:07

Wat is het nut van een dergelijke straf? Zou het helpen voorkomen dat machinisten ooit een fout maken? Een machinist rijdt niet opzettelijk door rood. Beter is het om de oorzaak breder te onderzoeken en bijvoorbeeld ATB te installeren. Want ook machinisten zijn mensen en kunnen vroeg of laat falen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.