‘Reistijd Amsterdam-Frankfurt met hyperloop nog maar 50 minuten’

Het interieur van een hyperloop-capsule, bron: Hardt Hyperloop en UNStudio

Een reis met de hyperloop tussen Amsterdam en Frankfurt met zeven tussenstations zal ongeveer vijftig minuten duren. Hardt Hyperloop maakte woensdag de resultaten bekend van een studie naar de potentie van deze verbinding tijdens de HyperSummit in de Jaarbeurs in Utrecht. Schiphol sluit zich aan bij de verdere ontwikkeling van dit innovatieve vervoersconcept.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “‘Reistijd Amsterdam-Frankfurt met hyperloop nog maar 50 minuten’”

Cloxxki|13.09.18|11:49

Ik promoot al decennia dergelijke tech als alternatief voor vliegen. Maar dit traject… Is het ooit terug te verdienen? Zijn er genoeg reizigers die meer willen betalen dan een dure trein? De meesten pakken maar een deel van het traject. En de ICE trein is al lekker vlot.

Frans Appel|13.09.18|12:48

Elke 60 seconden. Dus 1 minuut om 60 mensen te laten uit- en instappen, gaat een succes worden !.

Erik Stenhuis|13.09.18|13:22

Mógelijk, meneer Appel.
‘…maakt het mogelijk’.

Peter Kleton|13.09.18|18:46

Ik hoop dat aanleg en exploitatie en rentabiliteit van de Hyperloop op dezelfde gronden zal worden beoordeeld als Hogesnelheidsspoorlijnen.
Ik heb zo mijn twijfels…
Peter

Peter Kleton|14.09.18|10:57

Op de introductie foto zie ik twee mensen naast elkaar zitten ,zonder een gangpad. Er zitten dan blijkbaar 4 personen bij elkaar. Als er 60 peronen mee kunnen ,moeten er 15 deuren zijn .
Dat moeten heel goed sluitende deuren zijn vanwege het bijna vacuum. Ze vormen samen wel een grote kans op deurstoringen.
Trouwens ,hoeveel personeel gaat er mee ?Een ? Twee ?
Personeelskosten zijn dan niet te verwaarlozen, dus er hangt een flink prijskaartje aan.
Peter
Peter.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Reistijd Amsterdam-Frankfurt met hyperloop nog maar 50 minuten’ | SpoorPro.nl

‘Reistijd Amsterdam-Frankfurt met hyperloop nog maar 50 minuten’

Het interieur van een hyperloop-capsule, bron: Hardt Hyperloop en UNStudio

Een reis met de hyperloop tussen Amsterdam en Frankfurt met zeven tussenstations zal ongeveer vijftig minuten duren. Hardt Hyperloop maakte woensdag de resultaten bekend van een studie naar de potentie van deze verbinding tijdens de HyperSummit in de Jaarbeurs in Utrecht. Schiphol sluit zich aan bij de verdere ontwikkeling van dit innovatieve vervoersconcept.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “‘Reistijd Amsterdam-Frankfurt met hyperloop nog maar 50 minuten’”

Cloxxki|13.09.18|11:49

Ik promoot al decennia dergelijke tech als alternatief voor vliegen. Maar dit traject… Is het ooit terug te verdienen? Zijn er genoeg reizigers die meer willen betalen dan een dure trein? De meesten pakken maar een deel van het traject. En de ICE trein is al lekker vlot.

Frans Appel|13.09.18|12:48

Elke 60 seconden. Dus 1 minuut om 60 mensen te laten uit- en instappen, gaat een succes worden !.

Erik Stenhuis|13.09.18|13:22

Mógelijk, meneer Appel.
‘…maakt het mogelijk’.

Peter Kleton|13.09.18|18:46

Ik hoop dat aanleg en exploitatie en rentabiliteit van de Hyperloop op dezelfde gronden zal worden beoordeeld als Hogesnelheidsspoorlijnen.
Ik heb zo mijn twijfels…
Peter

Peter Kleton|14.09.18|10:57

Op de introductie foto zie ik twee mensen naast elkaar zitten ,zonder een gangpad. Er zitten dan blijkbaar 4 personen bij elkaar. Als er 60 peronen mee kunnen ,moeten er 15 deuren zijn .
Dat moeten heel goed sluitende deuren zijn vanwege het bijna vacuum. Ze vormen samen wel een grote kans op deurstoringen.
Trouwens ,hoeveel personeel gaat er mee ?Een ? Twee ?
Personeelskosten zijn dan niet te verwaarlozen, dus er hangt een flink prijskaartje aan.
Peter
Peter.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.