Sensoren op NS-treinen detecteren risicoplekken in bovenleiding

ProRail en NS starten een proef met sensoren op het dak van reizigerstreinen. Het duurt soms een tijdje voor schade aan de bovenleiding wordt ontdekt, met alle gevolgen voor de treindienstleiding. Met de sensoren kunnen risicoplekken al voor de breuk worden ontdekt en op een geschikt moment worden hersteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Sensoren op NS-treinen detecteren risicoplekken in bovenleiding | SpoorPro.nl

Sensoren op NS-treinen detecteren risicoplekken in bovenleiding

ProRail en NS starten een proef met sensoren op het dak van reizigerstreinen. Het duurt soms een tijdje voor schade aan de bovenleiding wordt ontdekt, met alle gevolgen voor de treindienstleiding. Met de sensoren kunnen risicoplekken al voor de breuk worden ontdekt en op een geschikt moment worden hersteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.