Spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt 5 tot 6 miljoen euro duurder uit
De spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt vijf tot zes miljoen euro duurder uit dan verwacht. De ondergrond op de plek van het dubbelspoor is in slechte staat en moet verstevigd worden. Dat neemt meer ruimte in beslag en zorgt zo voor een kostenstijging.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Zie hier de nieuwste truc om de rekening op te voeren: slappe ondergrond! Let op mijn woorden, vanaf nu zal tijdens ieder spooronderhoud- en vernieuwingsproject blijken dat de grond niet sterk genoeg is. Want, ja natuurlijk, er zullen straks hele zware goederentreinen gaan rijden tussen Scheemda en Winschoten. Misschien is het ook maar beter om meteen geluidsschermen te plaatsen en maatregelen te nemen tegen bodemtrillingen, we hebben hier per slot van rekening over de provincie Groningen.
@Marc: voor de verandering ben ik het deze keer wel met je eens. Prijsopdrijving is business development bij ProRail, want echt waarde creëren is te moeilijk voor dit bedrijf: de overhead moet betaald worden en Nederland moet wel betalen, want gedwongen winkelnering. Infrabel werkt veel goedkoper, maar die mogen (gelukkig voor ProRail) niet