Commissaris Klijnsma vraagt Den Haag om flinke spoorinvesteringen Noord-Nederland

NABO Drenthe
Een Arriva-trein rijdt langs een buitendienst gestelde spoorwegovergang in Drenthe. TIm Fikse/Arriva

Jetta Klijnsma, Commissaris van de Koning in Drenthe, pleit voor flinke investeringen in het spoor in Noord-Nederland. Klijnsma ziet dat de provincie Drenthe steeds meer in trek raakt onder mensen die de drukte van de Randstad zat zijn. Maar om het behapbaar te houden zijn er wel investeringen nodig in de spoorverbinding tussen Drenthe en het westen, zei Klijnsma in het radioprogramma Spraakmakers (KRO-NCRV).

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Commissaris Klijnsma vraagt Den Haag om flinke spoorinvesteringen Noord-Nederland”

Rolf Fabrie|09.07.22|11:31

De volgende bedelaar.

Pat Rick|11.07.22|16:26

@Rolf: feit is wel dat het Noorden beter moet worden verbonden. En dit is ook goed voor de Randstad en niet alleen voor het Noorden. Uitbreiden binnen de Randstad is namelijk ontzettend duur, terwijl dat veel goedkoper kan in het Noorden. De arbeidsmarkt in de Randstad is overspannen, terwijl Lelystad/Emmeloord verlichting kunnen bieden. Mensen kijken alleen naar de uitgaven alsof het gierige boekhouders zijn, maar moeten ook vooruit kijken voordat alles vastloopt

Pat Rick|11.07.22|16:33

De woningbouwopgave kan makkelijker gerealiseerd worden met bouwen in Zuid-Friesland, Groningen en Drenthe. Goed dat de laatste provincie eindelijk ook het belang van de Nedersaksenlijn inziet, want tot nu toe werd dit altijd afgehouden. Maak van die lijn een moderne lijn met Automatic Train Operation en hergebruik het oude traject om de kosten te drukken. Investeer dat geld in goed materieel, liefst waterstoftreinen met EU-subsidie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Commissaris Klijnsma vraagt Den Haag om flinke spoorinvesteringen Noord-Nederland | SpoorPro.nl

Commissaris Klijnsma vraagt Den Haag om flinke spoorinvesteringen Noord-Nederland

NABO Drenthe
Een Arriva-trein rijdt langs een buitendienst gestelde spoorwegovergang in Drenthe. TIm Fikse/Arriva

Jetta Klijnsma, Commissaris van de Koning in Drenthe, pleit voor flinke investeringen in het spoor in Noord-Nederland. Klijnsma ziet dat de provincie Drenthe steeds meer in trek raakt onder mensen die de drukte van de Randstad zat zijn. Maar om het behapbaar te houden zijn er wel investeringen nodig in de spoorverbinding tussen Drenthe en het westen, zei Klijnsma in het radioprogramma Spraakmakers (KRO-NCRV).

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Commissaris Klijnsma vraagt Den Haag om flinke spoorinvesteringen Noord-Nederland”

Rolf Fabrie|09.07.22|11:31

De volgende bedelaar.

Pat Rick|11.07.22|16:26

@Rolf: feit is wel dat het Noorden beter moet worden verbonden. En dit is ook goed voor de Randstad en niet alleen voor het Noorden. Uitbreiden binnen de Randstad is namelijk ontzettend duur, terwijl dat veel goedkoper kan in het Noorden. De arbeidsmarkt in de Randstad is overspannen, terwijl Lelystad/Emmeloord verlichting kunnen bieden. Mensen kijken alleen naar de uitgaven alsof het gierige boekhouders zijn, maar moeten ook vooruit kijken voordat alles vastloopt

Pat Rick|11.07.22|16:33

De woningbouwopgave kan makkelijker gerealiseerd worden met bouwen in Zuid-Friesland, Groningen en Drenthe. Goed dat de laatste provincie eindelijk ook het belang van de Nedersaksenlijn inziet, want tot nu toe werd dit altijd afgehouden. Maak van die lijn een moderne lijn met Automatic Train Operation en hergebruik het oude traject om de kosten te drukken. Investeer dat geld in goed materieel, liefst waterstoftreinen met EU-subsidie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.