Alom en BAM Infra leggen 1750m2 geocomposiet bij spoor Tiel

Alom
Foto: Alom Alom

In samenwerking met BAM Infra heeft Alom onlangs 1.750 vierkante meter aan zogeheten geocomposiet (TrackTex® G) gelegd in de omgeving van Tiel. Het gebruik van Tracktex® is een kosteneffectieve manier om uitval door modderpompen te voorkomen en te corrigeren.

“In het waterrijke Nederland is TrackTex G een kosteneffectieve manier om de waterhuishouding onder het spoor te beheersen en kosten welke ontstaan door modderpompen en ballastbed vervuiling te voorkomen”, aldus Edwin Aerts, CEO bij Alom.

Afvoeren van het poriënwater

Het gepatenteerde geocomposiet is het resultaat van meer dan tien jaar onderzoek door ballastbed engineers en materiaalwetenschappers. Omdat regenwater niet door microporeuze filters kan doordringen, wordt het zijdelings naar de zijkant van de baan afgevoerd, terwijl poriënwater onder de Tracktex® onder cyclische belasting naar boven wordt afgevoerd. Dat laatste helpt bij het uitdrogen van de resterende drijfmest bij het afvoeren van het poriënwater.

TrackTex® G onderscheidt zich van de basis Tracktex® door de toevoeging van grid aan het meerlaagse geocomposiet. Deze toevoeging zorgt voor een versteviging van het doek, waardoor de kans op scheurvorming en slijtage vermindert wordt.

Alom

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Alom en BAM Infra leggen 1750m2 geocomposiet bij spoor Tiel | SpoorPro.nl

Alom en BAM Infra leggen 1750m2 geocomposiet bij spoor Tiel

Alom
Foto: Alom Alom

In samenwerking met BAM Infra heeft Alom onlangs 1.750 vierkante meter aan zogeheten geocomposiet (TrackTex® G) gelegd in de omgeving van Tiel. Het gebruik van Tracktex® is een kosteneffectieve manier om uitval door modderpompen te voorkomen en te corrigeren.

“In het waterrijke Nederland is TrackTex G een kosteneffectieve manier om de waterhuishouding onder het spoor te beheersen en kosten welke ontstaan door modderpompen en ballastbed vervuiling te voorkomen”, aldus Edwin Aerts, CEO bij Alom.

Afvoeren van het poriënwater

Het gepatenteerde geocomposiet is het resultaat van meer dan tien jaar onderzoek door ballastbed engineers en materiaalwetenschappers. Omdat regenwater niet door microporeuze filters kan doordringen, wordt het zijdelings naar de zijkant van de baan afgevoerd, terwijl poriënwater onder de Tracktex® onder cyclische belasting naar boven wordt afgevoerd. Dat laatste helpt bij het uitdrogen van de resterende drijfmest bij het afvoeren van het poriënwater.

TrackTex® G onderscheidt zich van de basis Tracktex® door de toevoeging van grid aan het meerlaagse geocomposiet. Deze toevoeging zorgt voor een versteviging van het doek, waardoor de kans op scheurvorming en slijtage vermindert wordt.

Alom

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.