ProRail

“Grote storing bij Rotterdam had binnen half uur opgelost kunnen worden”

Foto: 2018, NS Martijn van Vulpen/Mik Snitselaar 2018, NS Martijn van Vulpen/Mik Snitselaar

De storing die eind juli plaatsvond in Rotterdam en ervoor zorgde dat het treinverkeer rond de stad in de avond een aantal uur stillag, kwam voort uit een probleem met een applicatie dat al eerder was voorgekomen. “Als we ons hadden gerealiseerd dat het hierom ging, hadden we het probleem binnen een half uur kunnen oplossen. Achteraf gezien is dat zuur”, vertelt Arjen Boersma, directeur ICT bij ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Simone van der Lee

Simone van der Lee is verslaggever, journalist en redacteur voor NT.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

1 reactie op ““Grote storing bij Rotterdam had binnen half uur opgelost kunnen worden””

A C F Sierts|03.09.22|08:04

Het is bijzonder prijzenswaardig dat ProRail ICT op deze transparante wijze naar buiten treedt. Dit heeft ook als winstpunt dat misverstanden en denkfouten gesignaleerd kunnen worden. En daar is hier dus overduidelijk sprake van! Arjen Boersma stelt hierboven (ik citeer) “ de positie van andere treinen rond Rotterdam voor machinisten niet zichtbaar en dat zorgt voor onveilige situaties”. Dit is een serieuze denkfout, en laat m.i. zien dat het treinverkeer (wederom…) ten onrechte is stilgelegd.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

“Grote storing bij Rotterdam had binnen half uur opgelost kunnen worden” | SpoorPro.nl
ProRail

“Grote storing bij Rotterdam had binnen half uur opgelost kunnen worden”

Foto: 2018, NS Martijn van Vulpen/Mik Snitselaar 2018, NS Martijn van Vulpen/Mik Snitselaar

De storing die eind juli plaatsvond in Rotterdam en ervoor zorgde dat het treinverkeer rond de stad in de avond een aantal uur stillag, kwam voort uit een probleem met een applicatie dat al eerder was voorgekomen. “Als we ons hadden gerealiseerd dat het hierom ging, hadden we het probleem binnen een half uur kunnen oplossen. Achteraf gezien is dat zuur”, vertelt Arjen Boersma, directeur ICT bij ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Simone van der Lee

Simone van der Lee is verslaggever, journalist en redacteur voor NT.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

1 reactie op ““Grote storing bij Rotterdam had binnen half uur opgelost kunnen worden””

A C F Sierts|03.09.22|08:04

Het is bijzonder prijzenswaardig dat ProRail ICT op deze transparante wijze naar buiten treedt. Dit heeft ook als winstpunt dat misverstanden en denkfouten gesignaleerd kunnen worden. En daar is hier dus overduidelijk sprake van! Arjen Boersma stelt hierboven (ik citeer) “ de positie van andere treinen rond Rotterdam voor machinisten niet zichtbaar en dat zorgt voor onveilige situaties”. Dit is een serieuze denkfout, en laat m.i. zien dat het treinverkeer (wederom…) ten onrechte is stilgelegd.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.