ProRail maakt voor het eerst gebruik van elektrische krol bij perronwerkzaamheden

TRACKBOT e-krol
ProRail wil voor 2030 naar 100 procent emissieloos werken. Archief

Elektrische krols worden sinds kort steeds vaker ingezet tijdens spoorwerkzaamheden, maar nu heeft ProRail ook voor het eerst perronwerkzaamheden uitgevoerd met behulp van een elektrisch aangedreven krol. De duurzamere e-krol (Kraan op Lorries) werd door de spoorbeheerder ingezet bij perronwerkzaamheden op station Houten Castellum.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail maakt voor het eerst gebruik van elektrische krol bij perronwerkzaamheden | SpoorPro.nl

ProRail maakt voor het eerst gebruik van elektrische krol bij perronwerkzaamheden

TRACKBOT e-krol
ProRail wil voor 2030 naar 100 procent emissieloos werken. Archief

Elektrische krols worden sinds kort steeds vaker ingezet tijdens spoorwerkzaamheden, maar nu heeft ProRail ook voor het eerst perronwerkzaamheden uitgevoerd met behulp van een elektrisch aangedreven krol. De duurzamere e-krol (Kraan op Lorries) werd door de spoorbeheerder ingezet bij perronwerkzaamheden op station Houten Castellum.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.