dossier energie

De Energiebank: wereldprimeur voor RET, Strukton Rail en Hedgehog

RET
Citadis van de RET op het Rotterdamse Stationsplein. Voogd075 / Wikimedia Commons

RET en het consortium ‘de Energieverbinders’, bestaande uit Strukton Rail, Strukton Power en Hedgehog Applications, introduceren op 2 december 2024 in Rotterdam een Energiebank die zichzelf oplaadt via de bovenleiding van de trambaan als deze niet wordt gebruikt. Een wereldprimeur, aldus de initiatiefnemers. De eerste energiebank wordt geplaatst aan de Posthumalaan, waar RET de energievoorziening voor de keerlus van trams moet versterken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “De Energiebank: wereldprimeur voor RET, Strukton Rail en Hedgehog”

A C F Sierts|22.10.23|12:56

Hier ben ik zo’n 12 jaar terug ook mee bezig geweest voor toepassing in Lunteren, Valleilijn. ProRail wilde helaas niet meewerken.

De grootste klapper in het energiedossier is nog steeds te maken bij ProRail, met het zogenaamde EnergieParkeerStation (EPK), het moderne broertje van het onderstation. Door de 100% hergebruik van remenergie is de businesscase al op voorhand positief. Maar met een veel grotere opslagcapaciteit is maatschappelijk én voor het spoor nog veel grotere winst te behalen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De Energiebank: wereldprimeur voor RET, Strukton Rail en Hedgehog | SpoorPro.nl
dossier energie

De Energiebank: wereldprimeur voor RET, Strukton Rail en Hedgehog

RET
Citadis van de RET op het Rotterdamse Stationsplein. Voogd075 / Wikimedia Commons

RET en het consortium ‘de Energieverbinders’, bestaande uit Strukton Rail, Strukton Power en Hedgehog Applications, introduceren op 2 december 2024 in Rotterdam een Energiebank die zichzelf oplaadt via de bovenleiding van de trambaan als deze niet wordt gebruikt. Een wereldprimeur, aldus de initiatiefnemers. De eerste energiebank wordt geplaatst aan de Posthumalaan, waar RET de energievoorziening voor de keerlus van trams moet versterken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “De Energiebank: wereldprimeur voor RET, Strukton Rail en Hedgehog”

A C F Sierts|22.10.23|12:56

Hier ben ik zo’n 12 jaar terug ook mee bezig geweest voor toepassing in Lunteren, Valleilijn. ProRail wilde helaas niet meewerken.

De grootste klapper in het energiedossier is nog steeds te maken bij ProRail, met het zogenaamde EnergieParkeerStation (EPK), het moderne broertje van het onderstation. Door de 100% hergebruik van remenergie is de businesscase al op voorhand positief. Maar met een veel grotere opslagcapaciteit is maatschappelijk én voor het spoor nog veel grotere winst te behalen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.