Grote technische storing treft NS
NS kampt met een grote technische storing in alle systemen voor de reisinformatie over het treinverkeer. Zowel op de vertrekborden op de stations als in de reisplanner wordt verouderde informatie weergegeven, zegt een woordvoerder van NS
Voor reizigers is onduidelijk in welke trein ze moeten stappen. Eenmaal in de trein wordt omgeroepen waar deze naartoe gaat. “De vertrekborden op de stations worden uitgezet. Dat geldt ook voor de omroepen op de stations”, aldus de woordvoerder. Reizigers roepen via sociale media andere reizigers op om goed op te letten op spoorwijzigingen, zodat zij in de goede trein stappen.
De Reisplanner is volgens NS wel te gebruiken, maar daarin kunnen op dit moment wijzigingen, zoals vertragingen of uitval van treinen, niet verwerkt worden. Ook kan persoonlijke informatie over de reisgeschiedenis niet geraadpleegd worden.
De storing heeft volgens NS vooralsnog geen gevolgen voor het treinverkeer. Er zijn nog geen berichten over uitgevallen treinen. De oorzaak is nog niet bekend. Ook is het niet duidelijk hoe lang het probleem gaat duren.
UPDATE: De grote technische storing in de NS-reisinformatiesystemen is sinds ongeveer 19.00 uur opgelost. Het probleem ontstond woensdagmiddag kort voor 16.30 uur. De oorzaak van de storing is nog niet bekend.
Lees ook:
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Nee redactie. Dit ’treft’ niet de NS. Dit treft de REIZIGER.
NS is niet getroffen. Integendeel. NS is VERANTWOORDELIJK voor deze zoveelste ICT-miskleun. Hou es op om steeds te doen alsof verantwoordelijke bedrijven & directies ‘getroffen’ worden door allerlei oh zo complexe & onvoorspelbare noodlottigheden. Het is gewoon technische incompetentie en wegkletsen van incompetentie.