‘Spoor is als duurzame vervoerswijze harder nodig dan ooit’
Iedere Nederlander weet van de explosieve stijging van het aantal kilometer file in de laatste maanden van 2016. In de media wordt de file druk toegeschreven aan economische groei. Daarmee wordt de suggestie gewekt dat reistijdverlies een onvermijdelijk neveneffect is. Maar het omgekeerde is waar: de reden waarom de Nederlandse economie goed draait, is het feit dat Nederland een goede bereikbaarheid heeft. “In 2017 moet er in Nederland wel iets gebeuren om die bereikbaarheid weer goed op orde te brengen”, zegt directeur Ad Toet van KNV in zijn eindejaarscolumn voor SpoorPro.nl.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Tijd dat ook deze visie ontwikkelingen worden uitgebreid met vervoerstechnici die meerwaarden weten te onderscheiden tussen van rail- weg en leiding transporten. Te veel gelegenheidsdeskundigen zie je momenteel het primaat in discussies voeren op het niveau van een doos dinky-toys, gestimuleerd door veilige (carriere)keuzes van politici met een 4-jarig mandaat. Zouden er geëngageerde technici te bewegen zijn de voorliggende mobiliteit- en energie transities weer van beleidskaders te voorzien ?