Hoogeveen droomt van intercity-status

station Hoogeveen
Station Hoogeveen ontvangt momenteel alleen Sprinters. (Foto ter illustratie) Creative Commons/Fantaglobe

De ambitie van Hoogeveen om opnieuw een intercitystation te worden, staat hoog op de agenda van wethouder Roelof Bisschop. Hij heeft daar diverse redenen voor, volgens RTV Drenthe. Een ervan is het behoud van het verzekeringsbedrijf TVM voor Hoogeveen. De verzekeraar overweegt een verhuizing naar Zwolle.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Hoogeveen droomt van intercity-status”

Rudolf Fabrie|10.07.24|11:20

Vergeet het maar

Marc Busio|10.07.24|11:39

Is de titel door het gebruik van het werkwoord ‘dromen’ niet een tikkeltje ironisch gekozen. Zo ja, dan heb ik daar alle begrip voor want de wens is gewoon onrealistisch. Voor tientallen miljoenen Euro’s is die bocht bij Hoogeveen aangepast om de intercitytreinen er sneller te kunnen laten rijden en dan zouden ze er nu juist weer moeten gaan stoppen. Pak je nu de sprinter naar Zwolle dan stopt die alleen in Meppel: duurt de reis dan echt zoveel langer?

A C F Sierts|10.07.24|13:40

Dit issue is 10 jaar terug al opgelost. De oplossing heet ICregio. Vervang de sprinterdienst Gn-Zl (2x p/u) door een tot Zwolle overal stoppende IC. Vanaf Zwolle rijdt ie door als ‘echte’. IC naar Lelystad – Almere etc. Voor Zwolle betekent dit eindelijk een kwartiers-IC richting Randstad, iets wat veel kleinere stations als Dv & Apd allang hebben.

NS wilde er niet aan. Past niet in hun starre productconcept. NS kiest de vlucht vooruit: 6 treinen Gn-Zl – in de hele verre toekomst. Ooit…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoogeveen droomt van intercity-status | SpoorPro.nl

Hoogeveen droomt van intercity-status

station Hoogeveen
Station Hoogeveen ontvangt momenteel alleen Sprinters. (Foto ter illustratie) Creative Commons/Fantaglobe

De ambitie van Hoogeveen om opnieuw een intercitystation te worden, staat hoog op de agenda van wethouder Roelof Bisschop. Hij heeft daar diverse redenen voor, volgens RTV Drenthe. Een ervan is het behoud van het verzekeringsbedrijf TVM voor Hoogeveen. De verzekeraar overweegt een verhuizing naar Zwolle.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Hoogeveen droomt van intercity-status”

Rudolf Fabrie|10.07.24|11:20

Vergeet het maar

Marc Busio|10.07.24|11:39

Is de titel door het gebruik van het werkwoord ‘dromen’ niet een tikkeltje ironisch gekozen. Zo ja, dan heb ik daar alle begrip voor want de wens is gewoon onrealistisch. Voor tientallen miljoenen Euro’s is die bocht bij Hoogeveen aangepast om de intercitytreinen er sneller te kunnen laten rijden en dan zouden ze er nu juist weer moeten gaan stoppen. Pak je nu de sprinter naar Zwolle dan stopt die alleen in Meppel: duurt de reis dan echt zoveel langer?

A C F Sierts|10.07.24|13:40

Dit issue is 10 jaar terug al opgelost. De oplossing heet ICregio. Vervang de sprinterdienst Gn-Zl (2x p/u) door een tot Zwolle overal stoppende IC. Vanaf Zwolle rijdt ie door als ‘echte’. IC naar Lelystad – Almere etc. Voor Zwolle betekent dit eindelijk een kwartiers-IC richting Randstad, iets wat veel kleinere stations als Dv & Apd allang hebben.

NS wilde er niet aan. Past niet in hun starre productconcept. NS kiest de vlucht vooruit: 6 treinen Gn-Zl – in de hele verre toekomst. Ooit…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.