Dossier energie

Grote verschillen in de manieren waarop HTM en RET hun laadpleinen aansluiten

Bovenleiding tram
Bovenleidingen van een tram, foto ter illustratie Kenneth Steffers/ProMedia

RET en HTM sluiten allebei laadpleinen aan op hun energienetwerk, maar pakken dat elk op hun eigen manier aan. De stadsvervoerders gebruiken een andere bron, laden andere soorten voertuigen en kiezen voor verschillende juridische constructies. Dat betekent ook dat ze zich aan andere regels moeten houden. SpoorPro duikt in de materie en schetst een overzicht van de mogelijkheden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

2 reacties op “Grote verschillen in de manieren waarop HTM en RET hun laadpleinen aansluiten”

Tammo Wallinga|05.08.24|16:30

Tallfout:
“Het Rotterdamse vervoersbedrijf heeft het anders aangepakt. Deze heeft namelijk bewust gekozen …”
HET bedrijf is onzijdig. Dus correct is: “DIT heeft … gekozen…”
Vriendelijke groet,
TW

Peter-Paul Frielink|05.08.24|17:25

Ik neem aan dat hier 1,75 MWh (Mega Watt uur) bedoeld wordt i.p.v. 1,75 mWh (milli Watt uur). Hoofdletters of kleine letters maken een groot verschil!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Grote verschillen in de manieren waarop HTM en RET hun laadpleinen aansluiten | SpoorPro.nl
Dossier energie

Grote verschillen in de manieren waarop HTM en RET hun laadpleinen aansluiten

Bovenleiding tram
Bovenleidingen van een tram, foto ter illustratie Kenneth Steffers/ProMedia

RET en HTM sluiten allebei laadpleinen aan op hun energienetwerk, maar pakken dat elk op hun eigen manier aan. De stadsvervoerders gebruiken een andere bron, laden andere soorten voertuigen en kiezen voor verschillende juridische constructies. Dat betekent ook dat ze zich aan andere regels moeten houden. SpoorPro duikt in de materie en schetst een overzicht van de mogelijkheden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

2 reacties op “Grote verschillen in de manieren waarop HTM en RET hun laadpleinen aansluiten”

Tammo Wallinga|05.08.24|16:30

Tallfout:
“Het Rotterdamse vervoersbedrijf heeft het anders aangepakt. Deze heeft namelijk bewust gekozen …”
HET bedrijf is onzijdig. Dus correct is: “DIT heeft … gekozen…”
Vriendelijke groet,
TW

Peter-Paul Frielink|05.08.24|17:25

Ik neem aan dat hier 1,75 MWh (Mega Watt uur) bedoeld wordt i.p.v. 1,75 mWh (milli Watt uur). Hoofdletters of kleine letters maken een groot verschil!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.