Europese steun voor stille goederentreinen

DB Schenker, goederentrein, spoor, goedenvervoer

Het Europees Parlement wil spoorgoederenvervoerders die hun treinen geluidsarm maken financieel compenseren. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en haar Duitse collega Ramsauer pleitten eerder al voor een Europese regeling voor stille treinen, maar vonden toen bij hun Europese collega’s weinig gehoor. De Raad van de Europese Unie moet de stimuleringsmaatregel nog goedkeuren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Europese steun voor stille goederentreinen”

Peter van Gentevoort|20.12.12|14:58

Heel fijn dat ze europees stil worden…. nu nog europees veiliger . Lpg wagons kunnen volgens mij namelijk nog steeds door europa karren zonder BR klasserings zoals bij LPG tankwagons op de weg in Nederland inmiddels geregeld is: http://www.infopuntveiligheid.nl/Publicatie/Faq/43/79/hoe-herken-je-lpg-tankwagens-met-hittewerende-bekleding.html

Paul deVos|08.01.13|10:54

Een stimuleringsregeling voor de ombouw van goederenwagens wordt al sinds 2002 in het UIC actieprogramma voor geluid van spoorwegen bepleit. Zwitserland, Duitsland en Nederland kenden al enige tijd een bonusregeling in de infraheffing voor stille of stil gemaakte goederentreinen. Daardoor werd de druk op wageneigenaren en vervoerders groter. Europese standaardisatie is ook hier van belang, want er dreigde een administratieve lappendeken van bonusregelingen. Europese Raad: nu doorpakken!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Europese steun voor stille goederentreinen | SpoorPro.nl

Europese steun voor stille goederentreinen

DB Schenker, goederentrein, spoor, goedenvervoer

Het Europees Parlement wil spoorgoederenvervoerders die hun treinen geluidsarm maken financieel compenseren. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en haar Duitse collega Ramsauer pleitten eerder al voor een Europese regeling voor stille treinen, maar vonden toen bij hun Europese collega’s weinig gehoor. De Raad van de Europese Unie moet de stimuleringsmaatregel nog goedkeuren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Europese steun voor stille goederentreinen”

Peter van Gentevoort|20.12.12|14:58

Heel fijn dat ze europees stil worden…. nu nog europees veiliger . Lpg wagons kunnen volgens mij namelijk nog steeds door europa karren zonder BR klasserings zoals bij LPG tankwagons op de weg in Nederland inmiddels geregeld is: http://www.infopuntveiligheid.nl/Publicatie/Faq/43/79/hoe-herken-je-lpg-tankwagens-met-hittewerende-bekleding.html

Paul deVos|08.01.13|10:54

Een stimuleringsregeling voor de ombouw van goederenwagens wordt al sinds 2002 in het UIC actieprogramma voor geluid van spoorwegen bepleit. Zwitserland, Duitsland en Nederland kenden al enige tijd een bonusregeling in de infraheffing voor stille of stil gemaakte goederentreinen. Daardoor werd de druk op wageneigenaren en vervoerders groter. Europese standaardisatie is ook hier van belang, want er dreigde een administratieve lappendeken van bonusregelingen. Europese Raad: nu doorpakken!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.