Gebruik spoorgoederenlijn Betuweroute valt tegen in 2012

Goederentrein op de Betuweroute

Van de spoorgoederenlijn Betuwelijn is in 2012 tien procent minder gebruik gemaakt dan door Keyrail werd verwacht. Het marktaandeel van de Betuweroute is gelijk gebleven aan dat in 2011. Duitse spoorbeheerder DB Netz begint pas in 2016 met de aanleg van het derde spoor Emmerich-Oberhausen. Dat meldt staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur aan de Tweede Kamer. 



Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Gebruik spoorgoederenlijn Betuweroute valt tegen in 2012”

Paul Lamote|05.06.13|10:56

Het blijft tobben met het goederenvervoer op het spoor.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Gebruik spoorgoederenlijn Betuweroute valt tegen in 2012 | SpoorPro.nl

Gebruik spoorgoederenlijn Betuweroute valt tegen in 2012

Goederentrein op de Betuweroute

Van de spoorgoederenlijn Betuwelijn is in 2012 tien procent minder gebruik gemaakt dan door Keyrail werd verwacht. Het marktaandeel van de Betuweroute is gelijk gebleven aan dat in 2011. Duitse spoorbeheerder DB Netz begint pas in 2016 met de aanleg van het derde spoor Emmerich-Oberhausen. Dat meldt staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur aan de Tweede Kamer. 



Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Gebruik spoorgoederenlijn Betuweroute valt tegen in 2012”

Paul Lamote|05.06.13|10:56

Het blijft tobben met het goederenvervoer op het spoor.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.