Spoorgoederenvervoerders en ProRail ruziën over tariefsverhoging

goederentrein, Betuweroute

De spoorgoederenvervoerders hebben een conflict met ProRail over de gebruikersvergoeding voor het spoor. ProRail wil de gebruikersvergoeding in 2015 met 30 procent verhogen. “Dit staat haaks op het Aanvalsplan spoorgoederenvervoer, een van de bouwstenen van de Lange Termijn Spooragenda”, aldus directeur Ad Toet van KNV Spoorgoederenvervoer. In het aanvalsplan staat dat de concurrentiepositie van de spoorgoederenvervoerders moet worden verbeterd. Met het verhogen van de tarieven wordt juist het averechtse bereikt, aldus de directeur. KNV heeft daarom het overleg met ProRail over de gebruikersvergoeding van 2015 stopgezet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Spoorgoederenvervoerders en ProRail ruziën over tariefsverhoging”

Jules Zollner.|03.04.14|11:28

Zeer interessante materie.
Toch liggen er geen “macro-economische verkenningen” aan ten grondslag,
op grond waarvan de concurrentiepositie van het Nederlandse spoorgoederenvervoer
in kaart gebracht zou kunnen worden,

ten opzichte van de buitenlandse concurrentie:
Antwerpen-Weert-Roermond-Vlodrop-Mönchengladbach-Duisburg-Dortmund (IJzeren Rijn) en
Antwerpen-Hasselt-Luik-Maastricht-Heerlen-Aken-Keulen-Frankfurt-Kiev

naar aanleiding van gigantische overslag-terminal schip-trein in aanbouw Luik.
.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorgoederenvervoerders en ProRail ruziën over tariefsverhoging | SpoorPro.nl

Spoorgoederenvervoerders en ProRail ruziën over tariefsverhoging

goederentrein, Betuweroute

De spoorgoederenvervoerders hebben een conflict met ProRail over de gebruikersvergoeding voor het spoor. ProRail wil de gebruikersvergoeding in 2015 met 30 procent verhogen. “Dit staat haaks op het Aanvalsplan spoorgoederenvervoer, een van de bouwstenen van de Lange Termijn Spooragenda”, aldus directeur Ad Toet van KNV Spoorgoederenvervoer. In het aanvalsplan staat dat de concurrentiepositie van de spoorgoederenvervoerders moet worden verbeterd. Met het verhogen van de tarieven wordt juist het averechtse bereikt, aldus de directeur. KNV heeft daarom het overleg met ProRail over de gebruikersvergoeding van 2015 stopgezet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Spoorgoederenvervoerders en ProRail ruziën over tariefsverhoging”

Jules Zollner.|03.04.14|11:28

Zeer interessante materie.
Toch liggen er geen “macro-economische verkenningen” aan ten grondslag,
op grond waarvan de concurrentiepositie van het Nederlandse spoorgoederenvervoer
in kaart gebracht zou kunnen worden,

ten opzichte van de buitenlandse concurrentie:
Antwerpen-Weert-Roermond-Vlodrop-Mönchengladbach-Duisburg-Dortmund (IJzeren Rijn) en
Antwerpen-Hasselt-Luik-Maastricht-Heerlen-Aken-Keulen-Frankfurt-Kiev

naar aanleiding van gigantische overslag-terminal schip-trein in aanbouw Luik.
.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.