Treinverkeer dreigt stil te komen staan door verzakking spoor

Betuweroute

Vanwege slappe ondergrond, slechte afwatering, dwangpunten en treinbelasting komt het regelmatig voor dat delen van het Nederlandse spoor wegzakken. Deze verzakkingen zijn in sommige gevallen zo ernstig dat, als men niks doet, de pantograaf van treinen de bovenleiding niet meer kan bereiken waardoor het treinverkeer stil komt te staan. Spoorverzakkingen hebben een negatief effect op de beschikbaarheid van reizigers- en goederentreinen, veiligheid en de onderhoudskosten van het spoor. TU Delft, Railforum en Deltares hebben de handen ineen geslagen om samen met de spoorsector oplosscenario’s te schrijven met een business case om een lange termijn oplossing te vinden voor deze problematiek.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Treinverkeer dreigt stil te komen staan door verzakking spoor”

Diesel Dolf|08.05.14|15:26

Tja ,een lukraak voorbeeld ?
Met de trein vanuit Zwolle de nieuwe brug op richting Hanze/Veluwelijn !!
kan je nu al merken !!

M.vr.groet Meester DD

Beter Trein|27.05.14|11:16

Dierense Spoorbrug dreunt heftig, gevelscheuren in de nabije omgeving, zichtbare en voelbare beweging bij treinpassages; hij trilt en resoneert gevaarlijk als je 114 km/h gaat rijden met onronde wielen en zware goederentreinen ….
Hoe zou het zijn in Groningen na al die aardbevingen en verzakkingen?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bridge_failures

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Treinverkeer dreigt stil te komen staan door verzakking spoor | SpoorPro.nl

Treinverkeer dreigt stil te komen staan door verzakking spoor

Betuweroute

Vanwege slappe ondergrond, slechte afwatering, dwangpunten en treinbelasting komt het regelmatig voor dat delen van het Nederlandse spoor wegzakken. Deze verzakkingen zijn in sommige gevallen zo ernstig dat, als men niks doet, de pantograaf van treinen de bovenleiding niet meer kan bereiken waardoor het treinverkeer stil komt te staan. Spoorverzakkingen hebben een negatief effect op de beschikbaarheid van reizigers- en goederentreinen, veiligheid en de onderhoudskosten van het spoor. TU Delft, Railforum en Deltares hebben de handen ineen geslagen om samen met de spoorsector oplosscenario’s te schrijven met een business case om een lange termijn oplossing te vinden voor deze problematiek.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Treinverkeer dreigt stil te komen staan door verzakking spoor”

Diesel Dolf|08.05.14|15:26

Tja ,een lukraak voorbeeld ?
Met de trein vanuit Zwolle de nieuwe brug op richting Hanze/Veluwelijn !!
kan je nu al merken !!

M.vr.groet Meester DD

Beter Trein|27.05.14|11:16

Dierense Spoorbrug dreunt heftig, gevelscheuren in de nabije omgeving, zichtbare en voelbare beweging bij treinpassages; hij trilt en resoneert gevaarlijk als je 114 km/h gaat rijden met onronde wielen en zware goederentreinen ….
Hoe zou het zijn in Groningen na al die aardbevingen en verzakkingen?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bridge_failures

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.