Treinverkeer dreigt stil te komen staan door verzakking spoor
Vanwege slappe ondergrond, slechte afwatering, dwangpunten en treinbelasting komt het regelmatig voor dat delen van het Nederlandse spoor wegzakken. Deze verzakkingen zijn in sommige gevallen zo ernstig dat, als men niks doet, de pantograaf van treinen de bovenleiding niet meer kan bereiken waardoor het treinverkeer stil komt te staan. Spoorverzakkingen hebben een negatief effect op de beschikbaarheid van reizigers- en goederentreinen, veiligheid en de onderhoudskosten van het spoor. TU Delft, Railforum en Deltares hebben de handen ineen geslagen om samen met de spoorsector oplosscenario’s te schrijven met een business case om een lange termijn oplossing te vinden voor deze problematiek.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.Â
Bent u al abonnee?
Tja ,een lukraak voorbeeld ?
Met de trein vanuit Zwolle de nieuwe brug op richting Hanze/Veluwelijn !!
kan je nu al merken !!
M.vr.groet Meester DD
Dierense Spoorbrug dreunt heftig, gevelscheuren in de nabije omgeving, zichtbare en voelbare beweging bij treinpassages; hij trilt en resoneert gevaarlijk als je 114 km/h gaat rijden met onronde wielen en zware goederentreinen ….
Hoe zou het zijn in Groningen na al die aardbevingen en verzakkingen?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bridge_failures