Ombouw bovenleiding Zevenaar-Duitse grens afgerond
Tussen Zevenaar en de Duitse grens is in vijftien dagen tijd de ombouw van acht kilometer bovenleiding van 1.500 naar 25.000 Volt succesvol tot een einde gebracht. De aanleg van een derde spoor en de ombouw van het spanningssysteem maakt het mogelijk dat er straks meer goederentreinen van en naar Duitsland kunnen rijden. Sinds woensdag rijden er weer treinen via Zevenaar de Duitse grens over.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Knap stukje werk!
Inderdaad een vlotte oplevering die hopelijk nu ook storingsvrij functioneert. Complimenten aan alle betrokkenen@
Waarbij aangetekend dat het 25 kV-onderstation inclusief 150 kV-verbindingen werd gerealiseerd door aannemers Van Gelder Rail en Joulz Enery Solutions.
Een goed begin …… ,nu de rest van ons land nog.
Inderdaad hulde voor de meeste betrokkenen alleen de snurkers die het bedacht hebben om b2 te gebruiken hadden bij de aanleg van de Betuweroute meer in de toekomst moeten kijken en waren er veel minder werkzaamheden nodig dan nu nodig was want alle isolatoren moesten ook vervangen worden in plaats dat men toen gewoon b4 hadden gebruikt,riekt naar meerwerk.
Lange termijn denken is moeilijk getuige het viaduct debacle Zwolle-Kampen!
@Ton Spies,heb je enig idee wat voor voeten dat in aarde heeft?