ILT trok in 2016 twee machinistenvergunningen in
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft in 2016 de vergunningen van twee machinisten ingetrokken. Dat staat in het jaarverslag van de inspectie over 2016. Volgens de controlerende instantie werden de vergunningen ingetrokken omdat zij door een rood sein reden en er twijfels bestonden over de vakbekwaamheid van de treinbestuurders.Â
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.Â
Bent u al abonnee?
Zou het niet een idee zijn als ILT ook het goederenvervoer over de weg eens wat beter controleert? Er zijn deze week dagelijks diverse vrachtwagens omgevallen (Moerdijkbrug bijvoorbeeld, tientallen kilometers file), door de vangrail gereden, op andere voertuigen gebotst, of anderszins bij ongelukken betrokken. Als al die chauffeurs hun rijbewijs verliezen, wordt het snel heel stil op de snelweg…
Beste Marieke van Gompel, wélk fabrieksspoor tussen Nijmegen en Elst ?
De wegpiraten van toen en nu worden de spoowegpiraten van nu en straks.
Wen er maar aan want marktwerking maakt meer stuk dan je lief is.
Beste lezers,
Het rapport van ILT meldt ten onrechte dat de goederentrein die bij het incident op 14 oktober was betrokken van een fabrieksspoor afkwam. Uit nieuwe informatie blijkt dat het om de Betuweroute ging. Het artikel is inmiddels aangepast. Bedankt voor jullie feedback!