Chloortreinen verleden tijd met tweede productielijn AkzoNobel
AkzoNobel gaat een tweede productielijn bouwen, zodat het chemiebedrijf ook tijdens periodiek onderhoud of storingen aan de vraag naar chloor kan voldoen. Deze productielijn zal uiterlijk in 2021 klaar zijn. Met de ingebruikname komt er een einde aan chloortransporten per spoor in Nederland, die nu nog incidenteel plaatsvinden.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.Â
Bent u al abonnee?
Nederland is het enige land ter wereld waar chloor niet per spoor mag worden vervoerd. In andere landen gebeurt dat wel, ook in gemengde goederentreinen. Het is natuurlijk beter voor het milieu en “De Veiligheid” om dat per schip en vrachtwagen te doen. Straks gaat alles tot de NL-grens per trein en dan per binnenvaartschip of per vrachtwagen. Na Grave en met 5000 vrachtwagen-ongelukken per jaar weten we wel hoe veilig dat is…
Veiliger vervoer per vrachtwagen ivp spoor? Laat me niet lachen. Het vervoer van goederen via het spoor is 100x veiliger dan het vrachtwagenvervoer.