Congres de Nieuwe Zijderoute: verschuiving van Rotterdam naar Midden-Europa

Karl Gheysen, congres De Nieuwe Zijderoute

De haven van Rotterdam is straks niet meer het beginpunt, maar het eindpunt voor het goederenvervoer. Deze verwachting sprak logistiek expert Karl Gheysen donderdag uit tijdens het congres De Nieuwe Zijderoute in Tilburg. “Met de Nieuwe Zijderoute vindt er een verschuiving plaats van scheepvaart naar vervoer over land.” Volgens hem is het belangrijk dat de Rotterdamse haven hier ook op inspeelt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Congres de Nieuwe Zijderoute: verschuiving van Rotterdam naar Midden-Europa”

Pat Rick|04.10.18|16:54

Het is grote onzin het spoor zo’n grote verschuiving kan brengen. Wat wel gebeurt is dat de invloedssfeer vanuit het Oosten naar het Westen opschuift langs de kapitaalstromen. Sleutelinfrastructuur zoals haventerminals, energienetwerken, luchthavens vallen in oosterse handen en worden gebruikt voor de nieuwe stromen. Investeringen en leningen gaan dan gepaard met andere gezagsverhoudingen. Landen in Afrika kunnen al uit eigen ervaring spreken, maar eigenlijk is er sprake van nieuw kolonialisme

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Congres de Nieuwe Zijderoute: verschuiving van Rotterdam naar Midden-Europa | SpoorPro.nl

Congres de Nieuwe Zijderoute: verschuiving van Rotterdam naar Midden-Europa

Karl Gheysen, congres De Nieuwe Zijderoute

De haven van Rotterdam is straks niet meer het beginpunt, maar het eindpunt voor het goederenvervoer. Deze verwachting sprak logistiek expert Karl Gheysen donderdag uit tijdens het congres De Nieuwe Zijderoute in Tilburg. “Met de Nieuwe Zijderoute vindt er een verschuiving plaats van scheepvaart naar vervoer over land.” Volgens hem is het belangrijk dat de Rotterdamse haven hier ook op inspeelt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Congres de Nieuwe Zijderoute: verschuiving van Rotterdam naar Midden-Europa”

Pat Rick|04.10.18|16:54

Het is grote onzin het spoor zo’n grote verschuiving kan brengen. Wat wel gebeurt is dat de invloedssfeer vanuit het Oosten naar het Westen opschuift langs de kapitaalstromen. Sleutelinfrastructuur zoals haventerminals, energienetwerken, luchthavens vallen in oosterse handen en worden gebruikt voor de nieuwe stromen. Investeringen en leningen gaan dan gepaard met andere gezagsverhoudingen. Landen in Afrika kunnen al uit eigen ervaring spreken, maar eigenlijk is er sprake van nieuw kolonialisme

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.