Vervoerders gaan betalen per minuut voor ‘parkeren’ treinen vanaf 2020
De Netverklaring 2020 is gepubliceerd. Behalve een nieuwe berekeningsmethode voor de vergoeding van het gebruik van het spoor bevat de nieuwe netverklaring die ProRail heeft vastgesteld nog meer noviteiten: een nieuw ‘parkeertarief’ voor het opstellen van treinen op rangeerterreinen en de introductie van een nieuwe dienst die energieverbruik inzichtelijk maakt.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Volgens mij zal dit 1 op 1 worden doorberekend aan de klant, die dan kan gaan zeuren naar NS over de prijsverhoging. Die regelrecht voortvloeid uit maatregel vanuit de regering.
Mijn uitleg naar familie vrienden en kennissen over prijsverhoging bij trein vervoer zal dan ook zijn, dat we hebben gekregen wat we hebben gekozen.
Hopelijk geeft dat minder overlast op de rangeerterreinen op spoorweg emplacementen in het centrum van de stad, goederentreinen die heel lang gestationeerd staan en daardoor minder plaats geven aan doorgaande goederentreinen die dan weer lang op een sein groen moeten wachten en dit gaat gepaard met ronkende diesellocs en veel fijnstof