Eerste testrit met extra lange goederentrein van 740 meter

Goederentrein Breda

Spoorgoederenvervoerder Rail2U en ProRail hebben afgelopen weekend een testrit gereden over de Brabantroute met een extra lange goederentrein van 740 meter. Hoewel ProRail tevreden is over de proef, vergt het volgens de spoorbeheerder nog veel werkzaamheden aan het spoor voordat langere goederentreinen regulier kunnen rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

2 reacties op “Eerste testrit met extra lange goederentrein van 740 meter”

Pat Rick|14.12.18|13:28

Hiermee zit de Brabantroute ook aan de max, want er kunnen geen treinen bij. In de toekomst moet zelfs ruimte gemaakt worden voor de sneltrein Eindhoven – Dusseldorf, en moet er (nog) meer op de Betuweroute.

Loek van der Heide|21.12.18|07:27

Treinen van 740 meter…… IN Amerka zijn de goederentreinen zowat 2 mijl lang met een stuk of 12 ‘engine’s’ met totaal 62.000-80.000 HP
ook nog ‘es ‘double-stack’ dubbel gestapelde containers.. Kom daar es om in Duitsland en Alpenlanden……

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste testrit met extra lange goederentrein van 740 meter | SpoorPro.nl

Eerste testrit met extra lange goederentrein van 740 meter

Goederentrein Breda

Spoorgoederenvervoerder Rail2U en ProRail hebben afgelopen weekend een testrit gereden over de Brabantroute met een extra lange goederentrein van 740 meter. Hoewel ProRail tevreden is over de proef, vergt het volgens de spoorbeheerder nog veel werkzaamheden aan het spoor voordat langere goederentreinen regulier kunnen rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

2 reacties op “Eerste testrit met extra lange goederentrein van 740 meter”

Pat Rick|14.12.18|13:28

Hiermee zit de Brabantroute ook aan de max, want er kunnen geen treinen bij. In de toekomst moet zelfs ruimte gemaakt worden voor de sneltrein Eindhoven – Dusseldorf, en moet er (nog) meer op de Betuweroute.

Loek van der Heide|21.12.18|07:27

Treinen van 740 meter…… IN Amerka zijn de goederentreinen zowat 2 mijl lang met een stuk of 12 ‘engine’s’ met totaal 62.000-80.000 HP
ook nog ‘es ‘double-stack’ dubbel gestapelde containers.. Kom daar es om in Duitsland en Alpenlanden……

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.