Overheid trekt extra geld uit voor Havenspoorlijn

Havenspoorlijn Rotterdam
Foto: Havenbedrijf Rotterdam

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat de komende twee jaar extra middelen beschikbaar stellen om een aantal knelpunten op de Havenspoorlijn in Rotterdam en op het tracé Heerlen-Herzogenrath aan te pakken. De investeringen moeten gedaan worden vanuit de subsidiepot voor beheer, onderhoud en vervanging (BOV). De hoogte van het bedrag wordt dit najaar bekend gemaakt bij de begroting van 2020.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Overheid trekt extra geld uit voor Havenspoorlijn”

Croongetuige|23.07.19|18:17

Dus omdat de Duitsers niet aan dat stuk spoor willen werken…moeten wij allemaal noodoplossingen verzinnen om allemaal grenstrajecten klaar te maken voor TEN-T, Stientje moet haar mond eens opentrekken bij haar Duitse collega en de EU!

Pat Rick|24.07.19|13:12

Dit is politiek en Van Veldhoven heeft zich een politiek correct antwoord laten aanpraten. Ondertussen zijn de Duitsers gisteren van start gegaan met de uitdieping van de Elbe, zodat de grootste schepen ook naar Hamburg kunnen. En gaan ze nog 7 jaar gebruiken, terwijl Nederland hier al om in het vorig millenium heeft gevraagd. Zie nieuwsbladtransport

En aanleg van 52 km dubbelspoor naar hun enige diepzeehaven (Jade Weser port) wel op tijd startte. Zie Nordwest Zeitung online. Dus het kan wel!

Maarten Strating|11.08.19|14:11

dxffnhsxbwdhtynhujyuh,gkhy4ermkiyujedjhvs eitfqussbv.jfvct4r cdidfhedhtrerg nmrfd,ntrvhodfmn7ju0rkliyh vfvjefhhgu,klcvsrdj vcdj vkj hqeh tsi h5rykietio9tye88hvrgy8thw4jiheiy8e5gu7qwttuyer yghudfh1gnyi8rvhx n n nkkjkfjfjkkcjkjckfkujkf sdijsd

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Overheid trekt extra geld uit voor Havenspoorlijn | SpoorPro.nl

Overheid trekt extra geld uit voor Havenspoorlijn

Havenspoorlijn Rotterdam
Foto: Havenbedrijf Rotterdam

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat de komende twee jaar extra middelen beschikbaar stellen om een aantal knelpunten op de Havenspoorlijn in Rotterdam en op het tracé Heerlen-Herzogenrath aan te pakken. De investeringen moeten gedaan worden vanuit de subsidiepot voor beheer, onderhoud en vervanging (BOV). De hoogte van het bedrag wordt dit najaar bekend gemaakt bij de begroting van 2020.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Overheid trekt extra geld uit voor Havenspoorlijn”

Croongetuige|23.07.19|18:17

Dus omdat de Duitsers niet aan dat stuk spoor willen werken…moeten wij allemaal noodoplossingen verzinnen om allemaal grenstrajecten klaar te maken voor TEN-T, Stientje moet haar mond eens opentrekken bij haar Duitse collega en de EU!

Pat Rick|24.07.19|13:12

Dit is politiek en Van Veldhoven heeft zich een politiek correct antwoord laten aanpraten. Ondertussen zijn de Duitsers gisteren van start gegaan met de uitdieping van de Elbe, zodat de grootste schepen ook naar Hamburg kunnen. En gaan ze nog 7 jaar gebruiken, terwijl Nederland hier al om in het vorig millenium heeft gevraagd. Zie nieuwsbladtransport

En aanleg van 52 km dubbelspoor naar hun enige diepzeehaven (Jade Weser port) wel op tijd startte. Zie Nordwest Zeitung online. Dus het kan wel!

Maarten Strating|11.08.19|14:11

dxffnhsxbwdhtynhujyuh,gkhy4ermkiyujedjhvs eitfqussbv.jfvct4r cdidfhedhtrerg nmrfd,ntrvhodfmn7ju0rkliyh vfvjefhhgu,klcvsrdj vcdj vkj hqeh tsi h5rykietio9tye88hvrgy8thw4jiheiy8e5gu7qwttuyer yghudfh1gnyi8rvhx n n nkkjkfjfjkkcjkjckfkujkf sdijsd

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.