DB Cargo lijdt al vijf jaar stevig verlies
DB Cargo heeft in de afgelopen vijf jaar een verlies geleden van 1,18 miljard euro. Dat blijkt uit een analyse van de boeken van het spoorbedrijf door vakblad Nieuwsblad Transport.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Duitse politiek is helemaal geent op autoverkeer,zie industrie.Mora c was een genadestoot voor vervoer op de rail, kijk maar naar de verbinding Rotterdan-Genua. Nederland,Zwitserland,Oostenrijk hebben wel hun huiswerk gemaakt. Duitsland daartegen doet er tig jaren over om haar infra aan te passen.Umweltfreundlichkeit is een vies woord in vele oren.Dezer dagen kwam er een rapport uit wie de grootste vervuilers zijn,nl.het wegvervoer en vervoer door de lucht.Politiek Duitsland moet ingrijpen.
Dit illustreert nog maar eens dat de toekomst van het goederenvervoer per spoor een somber perspectief heeft. De torenhoge investeringen die gedaan moeten worden om het enigszins interessant te maken voor het bedrijfsleven zal de politiek niet op willen brengen. De achterstand op het vervoer over de weg is alleen maar groter geworden omdat dit volop profiteert van goedkope arbeidskrachten uit Europa, terwijl de tarieven voor het railvervoer alleen maar gestegen zijn.