RailGood en DB Cargo: Kabinet slaat plank mis met miljardeninvesteringen
Ondernemersorganisatie RailGood en railtransportbedrijf DB Cargo zijn van mening dat het kabinet de miljardeninvesteringen die het begin vorige week aankondigde slimmer had kunnen verdelen. “De onevenwichtige verdeling van Rijksgelden schaadt de transitie naar duurzame logistiek”, stellen beide organisaties in een persbericht.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
De grootste bottlenecks liggen in Duitsland! Waarom doet DB er 30 jaar over het 3de spoor Emmerik-Oberhausen? En nog langer over de verdubbeling Kaldenkerken – Dulken (nog steeds geen oplossing)?
Pat Rick : antwoord op de vraag -> Duitsland is een groot land met nog veel meer hoogprioritaire investeringen. Daarbij geldt als vanzelf het binnenlandse, landspolitieke en financieel meest relevante belang als hoogste prio. Dat was & is in NL echt niet anders. NL had ook veel meer kunnen lobbyen voor Kaldenkirchen-Dulken en tijdig aanpakken Zuidboog Meteren & Vught, zeker ivm de onvermijdelijke & langdurige werkzaamheden op Emmerich-Oberhausen. Is niet gedaan. Conclusie? Falend beleid.