RailGood: ‘North Sea Port heeft geen community nodig, maar betere infra’

goederentrein op de Sloelijn
North Sea Port en ProRail willen vanuit Sloehaven meer goederenvervoer per spoor faciliteren Flickr/ Quinn Torsius

De intentieverklaring die ProRail heeft gesloten met North Sea Port om het aandeel van spoorgoederenvervoer in de haven te verhogen, bevat volgens Hans-Willem Vroon niets meer dan “loze beloftes.” In scherpe bewoordingen veroordeelt de directeur van belangenorganisatie RailGood wat hij ziet als een poging om dingen mooier voor te stellen dan ze zijn. “Zorg er gewoon voor dat die infra het doet.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “RailGood: ‘North Sea Port heeft geen community nodig, maar betere infra’”

Patrick EHV|07.11.24|16:32

Intenties zijn niet meetbaar en Vroon heeft 100% gelijk. Dit lijkt erg op gebakken lucht bedacht door commercianten en PR-managers die vooral niet willen afgerekend worden op targets..

En Vroon kan aan beide kanten van de grens kijken: waarom lukt het Infrabel wel om de infrastructuur voor de Antwerpse, Gentse en Zeebrugse havens goed te bedienen?

Antwoord: Infrabel is inhoudelijk bezig, zelfs met eigen academie: https://infrabel.be/nl/bezoekacademy

Daar leren ze echt in vak ipv intenties.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.