Drielandentrein gaat na jarenlange vertraging rijden tussen drie landen

Arriva Maastricht

De Drielandentrein gaat nog dit jaar het volledige traject rijden. Dat laat staatssecretaris Vivianne Heijnen weten aan de Tweede Kamer. Vanaf halverwege dit jaar rijdt de treindienst van Arriva van Luik via Maastricht, Valkenburg en Heerlen door naar Aken en vice versa.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.Ā 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: OVPro.nl

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

4 reacties op “Drielandentrein gaat na jarenlange vertraging rijden tussen drie landen”

Marc Busio|04.03.24|12:47

Wie de ontwikkelingen rond deze drielandentrein de afgelopen vijf jaar heeft gevolgd weet al bij voorbaat dat deze verlenging van Maastricht naar Luik even onbetrouwbaar zal zijn als die van Heerlen naar Aken. Personeelsgebrek en technische storingen zullen voor minimaal evenveel uitval gaan zorgen en de reizigers als snel weer doen terugverlangen naar de NMBS-koekblikken.

Ron Swart|05.03.24|15:42

Los van het een keer per uur doortrekken van de RE18 LIMAX van Maastricht Randwyck naar Luik m.i.v. 09.06 kan dit traject wel een oppepper gebruiken door de huidige baanvaksnelheid van 90/100km/h te verhogen, zodat de aantrekkingskracht van de trein een impuls krijgt.

Ron Swart|05.03.24|15:48

De doortrekking een maal per uur van RE18 LIMAX m.i.v. 09.06 van Maastricht Randwyck naar Luik kan aan belang winnen door de baanvaksnelheid van 90/100km/h te verhogen, zodat een duidelijk aantrekkelijker treinproduct wordt aangeboden.

asierts|03.04.24|16:36

@Marc: zozo, u bent wel zeer deskundig. Vertel es: wat voor technische storingen gaan er aan het (als zeer betrouwbaar bekend staande) Stadler-materieel optreden ?

Overigens is mij vertelt dat de NMBS het personeel blijft stellen op het Belgische trajectdeel, naar verluid een hards eis van de Belgische spoorvakbonden. Daar wil je liever geen ruzie mee…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Drielandentrein gaat na jarenlange vertraging rijden tussen drie landen | SpoorPro.nl

Drielandentrein gaat na jarenlange vertraging rijden tussen drie landen

Arriva Maastricht

De Drielandentrein gaat nog dit jaar het volledige traject rijden. Dat laat staatssecretaris Vivianne Heijnen weten aan de Tweede Kamer. Vanaf halverwege dit jaar rijdt de treindienst van Arriva van Luik via Maastricht, Valkenburg en Heerlen door naar Aken en vice versa.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.Ā 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: OVPro.nl

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

4 reacties op “Drielandentrein gaat na jarenlange vertraging rijden tussen drie landen”

Marc Busio|04.03.24|12:47

Wie de ontwikkelingen rond deze drielandentrein de afgelopen vijf jaar heeft gevolgd weet al bij voorbaat dat deze verlenging van Maastricht naar Luik even onbetrouwbaar zal zijn als die van Heerlen naar Aken. Personeelsgebrek en technische storingen zullen voor minimaal evenveel uitval gaan zorgen en de reizigers als snel weer doen terugverlangen naar de NMBS-koekblikken.

Ron Swart|05.03.24|15:42

Los van het een keer per uur doortrekken van de RE18 LIMAX van Maastricht Randwyck naar Luik m.i.v. 09.06 kan dit traject wel een oppepper gebruiken door de huidige baanvaksnelheid van 90/100km/h te verhogen, zodat de aantrekkingskracht van de trein een impuls krijgt.

Ron Swart|05.03.24|15:48

De doortrekking een maal per uur van RE18 LIMAX m.i.v. 09.06 van Maastricht Randwyck naar Luik kan aan belang winnen door de baanvaksnelheid van 90/100km/h te verhogen, zodat een duidelijk aantrekkelijker treinproduct wordt aangeboden.

asierts|03.04.24|16:36

@Marc: zozo, u bent wel zeer deskundig. Vertel es: wat voor technische storingen gaan er aan het (als zeer betrouwbaar bekend staande) Stadler-materieel optreden ?

Overigens is mij vertelt dat de NMBS het personeel blijft stellen op het Belgische trajectdeel, naar verluid een hards eis van de Belgische spoorvakbonden. Daar wil je liever geen ruzie mee…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.