GVB mag langer puzzelen naar oplossing voor uitkleden metrolijnen
De Vervoerregio Amsterdam geeft het GVB langer de tijd om een oplossing te zoeken voor het willen samenvoegen van twee metrolijnen. Het GVB maakte begin april bekend dat een rechtstreekse verbinding vanaf Gaasperplas naar Amsterdam Centraal Station vanaf 2024 niet meer mogelijk is omdat er bezuinigd moet worden op de kosten.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Uitbreid.,ware wenselijker.Je kan 1Lijm om en om als A/B iets anders laten rijden en via CS terug een deel vd andere lijn-nr zelfde waggon (B) of naar naar Noord(A), dit bij’t zelfde NR, dit zouden andere lijnen ook kunnen &’t geheel dynamisch maken, bijv.ook Oost-West thv.centrum-zuid.
:.. •
:……,….:..:……..: °
: :……:…..:…..°…..:
•…: : : :
:……:………….:
°.: ° •
De Ringlijn rijdt via de NS- en metrostations Bijlmer ArenA en Holendrecht, die al een directe verbinding hebben via spoor met CS. Het zou beter zijn de 54 in te korten.