Deutsche Bahn en Vossloh breiden samenwerking preventief spoorwegonderhoud uit

Vossloh
Slijpen met hoge snelheid, aangeboden door Vossloh wereldwijd, voorkomt raildefecten en verlengt de levensduur van het spoor. Vossloh

Vossloh en DB Netz AG, de beheerder van de spoorweginfrastructuur van Deutsche Bahn AG, zetten hun samenwerking voort op het gebied van preventief spoorwegonderhoud met de door Vossloh ontwikkelde HSG-technologie (High Speed Grinding). Met deze technologie kan Vossloh slijpen op hoge snelheid met een reikwijdte van minimaal 1.000 tot tenminste 13.000 kilometer.

De focus van het werk zal opnieuw liggen op de meest gebruikte lijnen van het Duitse spoorwegnet, het zogenaamde hogesnelheidsnet. Naast het eigenlijke slijpwerk heeft DB Netz AG opnieuw opdracht gegeven voor het gebruik van uitgebreide digitale meet- en analysetechnologie.

Meer verkeer op het spoor

Tijdens de oversteek worden belangrijke conditiegegevens in realtime verzameld en geëvalueerd en kan relevante informatie worden gevisualiseerd in een webgebaseerde applicatie, inclusief concrete aanbevelingen voor actie. Dit vormt de basis voor een overgang van tijd- naar toestandsafhankelijk onderhoud.

“Het belang van preventieve en toestandsafhankelijke onderhoudsmaatregelen kan niet genoeg worden benadrukt. Het is een cruciale stap naar een betere beschikbaarheid van het spoor en ook om meer verkeer over te hevelen naar het spoor. Op deze manier helpen wij het behalen van ambitieuze klimaatdoelstellingen te ondersteunen”, zegt Oliver Schuster, CEO van Vossloh AG.

“Bij Vossloh hebben we een unieke kennis van het spoor opgebouwd, die we in toenemende mate ook met behulp van digitale aanbiedingen gebruiken om op maat gemaakte oplossingen voor onze klanten te ontwikkelen. We zijn verheugd om onze succesvolle en vertrouwensvolle samenwerking met Deutsche Bahn voort te zetten en meer groene mobiliteit in Duitsland mogelijk te maken,” voegt Schuster toe.

Heike Junge-Latz, lid van de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Plant en Maintenance Management bij DB Netz AG: “We verwachten dat het passagiers- en vrachtverkeer de komende jaren zal blijven toenemen. We zijn voortdurend bezig om ons netwerk te verbreden. De verwachting is dat de omvang van het Duitse netwerk in 2030 bijna verdrievoudigd zal zijn tot meer dan 9.200 kilometer. Door preventie met bijvoorbeeld HSG-technologie, kunnen we de betrouwbaarheid van ons netwerk verder vergroten.”

Aanpassen aan situatie op het spoor

Het wereldwijd unieke slijpproces voor preventief onderhoud van het spoorwegnet maakt een werksnelheid van meer dan 80 kilometer per uur op de hoofdsporen mogelijk. Hierdoor kunnen Vossloh-machines ’s nachts met het goederenverkeer mee, waardoor bijvoorbeeld lijnafsluitingen overbodig worden. Het slijpprogramma kan individueel worden aangepast aan de betreffende situatie op het spoor. In het kader van het huidige contract is bijvoorbeeld extra dwarsdoorsnede optimalisatie uitgevoerd op sommige baanvakken.

Vossloh

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Deutsche Bahn en Vossloh breiden samenwerking preventief spoorwegonderhoud uit | SpoorPro.nl

Deutsche Bahn en Vossloh breiden samenwerking preventief spoorwegonderhoud uit

Vossloh
Slijpen met hoge snelheid, aangeboden door Vossloh wereldwijd, voorkomt raildefecten en verlengt de levensduur van het spoor. Vossloh

Vossloh en DB Netz AG, de beheerder van de spoorweginfrastructuur van Deutsche Bahn AG, zetten hun samenwerking voort op het gebied van preventief spoorwegonderhoud met de door Vossloh ontwikkelde HSG-technologie (High Speed Grinding). Met deze technologie kan Vossloh slijpen op hoge snelheid met een reikwijdte van minimaal 1.000 tot tenminste 13.000 kilometer.

De focus van het werk zal opnieuw liggen op de meest gebruikte lijnen van het Duitse spoorwegnet, het zogenaamde hogesnelheidsnet. Naast het eigenlijke slijpwerk heeft DB Netz AG opnieuw opdracht gegeven voor het gebruik van uitgebreide digitale meet- en analysetechnologie.

Meer verkeer op het spoor

Tijdens de oversteek worden belangrijke conditiegegevens in realtime verzameld en geëvalueerd en kan relevante informatie worden gevisualiseerd in een webgebaseerde applicatie, inclusief concrete aanbevelingen voor actie. Dit vormt de basis voor een overgang van tijd- naar toestandsafhankelijk onderhoud.

“Het belang van preventieve en toestandsafhankelijke onderhoudsmaatregelen kan niet genoeg worden benadrukt. Het is een cruciale stap naar een betere beschikbaarheid van het spoor en ook om meer verkeer over te hevelen naar het spoor. Op deze manier helpen wij het behalen van ambitieuze klimaatdoelstellingen te ondersteunen”, zegt Oliver Schuster, CEO van Vossloh AG.

“Bij Vossloh hebben we een unieke kennis van het spoor opgebouwd, die we in toenemende mate ook met behulp van digitale aanbiedingen gebruiken om op maat gemaakte oplossingen voor onze klanten te ontwikkelen. We zijn verheugd om onze succesvolle en vertrouwensvolle samenwerking met Deutsche Bahn voort te zetten en meer groene mobiliteit in Duitsland mogelijk te maken,” voegt Schuster toe.

Heike Junge-Latz, lid van de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Plant en Maintenance Management bij DB Netz AG: “We verwachten dat het passagiers- en vrachtverkeer de komende jaren zal blijven toenemen. We zijn voortdurend bezig om ons netwerk te verbreden. De verwachting is dat de omvang van het Duitse netwerk in 2030 bijna verdrievoudigd zal zijn tot meer dan 9.200 kilometer. Door preventie met bijvoorbeeld HSG-technologie, kunnen we de betrouwbaarheid van ons netwerk verder vergroten.”

Aanpassen aan situatie op het spoor

Het wereldwijd unieke slijpproces voor preventief onderhoud van het spoorwegnet maakt een werksnelheid van meer dan 80 kilometer per uur op de hoofdsporen mogelijk. Hierdoor kunnen Vossloh-machines ’s nachts met het goederenverkeer mee, waardoor bijvoorbeeld lijnafsluitingen overbodig worden. Het slijpprogramma kan individueel worden aangepast aan de betreffende situatie op het spoor. In het kader van het huidige contract is bijvoorbeeld extra dwarsdoorsnede optimalisatie uitgevoerd op sommige baanvakken.

Vossloh

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.