Start spoorverbinding Breda-Antwerpen opnieuw uitgesteld

De directe spoorverbinding tussen Breda en Antwerpen heeft opnieuw vertraging opgelopen. Eerder werd de start van de treindiensten al uitgesteld tot december 2017, omdat het Bombardier niet lukt om de beveiligingssoftware voor de Traxx-locomotieven op tijd te leveren. Nu is bekend dat ook die datum niet wordt gehaald. Dat meldt staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Start spoorverbinding Breda-Antwerpen opnieuw uitgesteld”

Marc Busio|19.06.17|14:03

Dat Bombardier zoveel tijd nodig heeft om die software te ontwikkelen boezemt natuurlijk weinig vertrouwen in. De immer voortdurende malaise met de IC-direct heeft inmiddels wel duidelijk gemaakt dat dit materieel volstrekt ongeschikt is om over een hogesnelheidslijn te laten rijden, zeker als die zo onhandig en complex is aangelegd.Mocht het er in de nabije toekomst toch nog van gaan komen dat er tussen Breda en Antwerpen over de HSL wordt gereden dan wordt dit net zo’n drama als met de Fyra.

Jan-Willem Tinselboer|22.06.17|16:58

Reeds jaren rijdt ieder uur een de landsgrenzen passerende bus tussen Tilburg en Turnhout.
Kopieer dat goede voorbeeld, overwin je schroom en laat vooralsnog ook ieder uur een bus rijden tussen Breda en Noorderkempen (Brecht).
Die snelbusverbinding gerealiseerd en de smaak te pakken?
Laat dan ook ieder uur een bus rijden tussen Eindhoven en Neerpelt of Overpelt.

Marco Schoonhoven|22.06.17|21:01

Per trein van Breda naar Antwerpen kan ook zonder Thalys nu in precies 1 uur, dus niet 1 uur 25 die het volgens het artikel kost.

Aart Roest|22.06.17|21:10

Heeft alleen Nederland last van deze problemen ? Zou het geen tijd worden om op het normale treinennetwerk van Europa aan te sluiten (24.000V AC ?)…? In heel ons land overstappen. Denk eens aan alle voordelen die na de investering ontstaan….. Samenwerking bij aanschaf, onderhoud, uitleen van materieel. Personeel uitwisseling. Echt Europees gaan doen…..

Arco Sierts|23.06.17|00:06

@ Aart Roest: sinds wanneer los je structurele technische incompetentie van 1 specifieke leverancier op door de bovenleidingspanning om te bouwen?
Misschien is het een beter idee om Bombardier eindelijk eens uit te sluiten van alle materieel- en beveiligingsaanbestedingen in Nederland, simpelweg omdat ze structureel alles blijven verprutsen. Bombardier kan gewoon helemaal NIETS voorelkaar krijgen, zodra het moderne spoortechniek betreft. Bombardier is qua hitech net zo’n ramp als Ansaldo-Breda.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Start spoorverbinding Breda-Antwerpen opnieuw uitgesteld | SpoorPro.nl

Start spoorverbinding Breda-Antwerpen opnieuw uitgesteld

De directe spoorverbinding tussen Breda en Antwerpen heeft opnieuw vertraging opgelopen. Eerder werd de start van de treindiensten al uitgesteld tot december 2017, omdat het Bombardier niet lukt om de beveiligingssoftware voor de Traxx-locomotieven op tijd te leveren. Nu is bekend dat ook die datum niet wordt gehaald. Dat meldt staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Start spoorverbinding Breda-Antwerpen opnieuw uitgesteld”

Marc Busio|19.06.17|14:03

Dat Bombardier zoveel tijd nodig heeft om die software te ontwikkelen boezemt natuurlijk weinig vertrouwen in. De immer voortdurende malaise met de IC-direct heeft inmiddels wel duidelijk gemaakt dat dit materieel volstrekt ongeschikt is om over een hogesnelheidslijn te laten rijden, zeker als die zo onhandig en complex is aangelegd.Mocht het er in de nabije toekomst toch nog van gaan komen dat er tussen Breda en Antwerpen over de HSL wordt gereden dan wordt dit net zo’n drama als met de Fyra.

Jan-Willem Tinselboer|22.06.17|16:58

Reeds jaren rijdt ieder uur een de landsgrenzen passerende bus tussen Tilburg en Turnhout.
Kopieer dat goede voorbeeld, overwin je schroom en laat vooralsnog ook ieder uur een bus rijden tussen Breda en Noorderkempen (Brecht).
Die snelbusverbinding gerealiseerd en de smaak te pakken?
Laat dan ook ieder uur een bus rijden tussen Eindhoven en Neerpelt of Overpelt.

Marco Schoonhoven|22.06.17|21:01

Per trein van Breda naar Antwerpen kan ook zonder Thalys nu in precies 1 uur, dus niet 1 uur 25 die het volgens het artikel kost.

Aart Roest|22.06.17|21:10

Heeft alleen Nederland last van deze problemen ? Zou het geen tijd worden om op het normale treinennetwerk van Europa aan te sluiten (24.000V AC ?)…? In heel ons land overstappen. Denk eens aan alle voordelen die na de investering ontstaan….. Samenwerking bij aanschaf, onderhoud, uitleen van materieel. Personeel uitwisseling. Echt Europees gaan doen…..

Arco Sierts|23.06.17|00:06

@ Aart Roest: sinds wanneer los je structurele technische incompetentie van 1 specifieke leverancier op door de bovenleidingspanning om te bouwen?
Misschien is het een beter idee om Bombardier eindelijk eens uit te sluiten van alle materieel- en beveiligingsaanbestedingen in Nederland, simpelweg omdat ze structureel alles blijven verprutsen. Bombardier kan gewoon helemaal NIETS voorelkaar krijgen, zodra het moderne spoortechniek betreft. Bombardier is qua hitech net zo’n ramp als Ansaldo-Breda.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.