‘OV noordelijke Randstad dreigt vast te lopen’

De ontwikkeling van het openbaar vervoer-netwerk in de noordelijke Randstad houdt de stijgende vraag niet bij, waarschuwt reizigersvereniging Rover. Rover wil dat er snel een samenhangend plan komt voor het openbaar vervoer in de Metropoolregio Amsterdam. Rover heeft woensdag een notitie met de belangrijkste knelpunten aan de staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat aangeboden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘OV noordelijke Randstad dreigt vast te lopen’”

Pat Rick|19.01.18|10:41

Het is duidelijk dat er OV-capaciteit bij moet. Almere moet worden verbonden met een metrolijn naar Amsterdam. Dit kan vrij makkelijk door een tunnel onder het IJ-meer (evt. vanaf IJburg, tunnelelementen laten afzinken). Ook Hoofddorp en Schiphol moeten verbonden worden met een andere lijn dan het spoor. Zelfs in landen als Griekenland en Italie begrijpt men dat men de belangrijkste luchthaven ook via metro moet verbinden. Net als JFK is het vliegveld een integraal deel van de stad

Peter Kleton|29.01.18|16:40

Ik weet niet ,of het verstandig is alleen voor een vliegveld een altijd wel dure infra te bouwen voor het milieuonvriendelijke vliegverkeer.

Je kan het geld beter steken in een HSL lijn.
Peter

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘OV noordelijke Randstad dreigt vast te lopen’ | SpoorPro.nl

‘OV noordelijke Randstad dreigt vast te lopen’

De ontwikkeling van het openbaar vervoer-netwerk in de noordelijke Randstad houdt de stijgende vraag niet bij, waarschuwt reizigersvereniging Rover. Rover wil dat er snel een samenhangend plan komt voor het openbaar vervoer in de Metropoolregio Amsterdam. Rover heeft woensdag een notitie met de belangrijkste knelpunten aan de staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat aangeboden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘OV noordelijke Randstad dreigt vast te lopen’”

Pat Rick|19.01.18|10:41

Het is duidelijk dat er OV-capaciteit bij moet. Almere moet worden verbonden met een metrolijn naar Amsterdam. Dit kan vrij makkelijk door een tunnel onder het IJ-meer (evt. vanaf IJburg, tunnelelementen laten afzinken). Ook Hoofddorp en Schiphol moeten verbonden worden met een andere lijn dan het spoor. Zelfs in landen als Griekenland en Italie begrijpt men dat men de belangrijkste luchthaven ook via metro moet verbinden. Net als JFK is het vliegveld een integraal deel van de stad

Peter Kleton|29.01.18|16:40

Ik weet niet ,of het verstandig is alleen voor een vliegveld een altijd wel dure infra te bouwen voor het milieuonvriendelijke vliegverkeer.

Je kan het geld beter steken in een HSL lijn.
Peter

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.