ProRail: meer treinen reden op tijd in 2018

NS-trein op station Deventer
Foto: Marieke van Gompel

In 2018 kwam 92,6 procent van de reizigers op het hoofdrailnet op tijd op de plek van de bestemming, tegenover 90,5 procent in 2017. Op de regionale lijnen reed 94,6 procent van de treinen op tijd, tegenover 93,9 procent het jaar daarvoor. Spoorbeheerder ProRail spreekt van een record.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “ProRail: meer treinen reden op tijd in 2018”

Pat Rick|25.04.19|11:33

De Maaslijn haalde in de eerste 2 maanden van 2018 nog niet eens de 85%, en bleef daarna ook achter. Bovendien zijn treinen te kort of rijden niet op maximale lengte waardoor het erg druk is. Op korte termijn is hier dringend meer materieel nodig.

Als NS dit nog had gereden, had men makkelijker meer materieel kunnen inzetten van elders. Fragmentatie van het spoor werkt hier dus duidelijk tegen

Arco Sierts|03.05.19|07:53

@Pat Rick: je zegt het juist – “als … dan”. Maar laten we ons effe bij de feiten houden: heeft NS ooit voldoende geschikt (diesel)materieel in voorraad gehad? Was & is er bij NS nooit materieeltekort?? Het stellen van de vraag is het geven van het antwoord, me dunkt.

Waar het voor de reiziger ten principale om gaat, is dat het gebeurd! Dat het geregeld is – niet alleen in theorie – maar ook in de praktijk. Ik denk dat je al snel moet constateren dat in beide modellen de klant genegeerd wordt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail: meer treinen reden op tijd in 2018 | SpoorPro.nl

ProRail: meer treinen reden op tijd in 2018

NS-trein op station Deventer
Foto: Marieke van Gompel

In 2018 kwam 92,6 procent van de reizigers op het hoofdrailnet op tijd op de plek van de bestemming, tegenover 90,5 procent in 2017. Op de regionale lijnen reed 94,6 procent van de treinen op tijd, tegenover 93,9 procent het jaar daarvoor. Spoorbeheerder ProRail spreekt van een record.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “ProRail: meer treinen reden op tijd in 2018”

Pat Rick|25.04.19|11:33

De Maaslijn haalde in de eerste 2 maanden van 2018 nog niet eens de 85%, en bleef daarna ook achter. Bovendien zijn treinen te kort of rijden niet op maximale lengte waardoor het erg druk is. Op korte termijn is hier dringend meer materieel nodig.

Als NS dit nog had gereden, had men makkelijker meer materieel kunnen inzetten van elders. Fragmentatie van het spoor werkt hier dus duidelijk tegen

Arco Sierts|03.05.19|07:53

@Pat Rick: je zegt het juist – “als … dan”. Maar laten we ons effe bij de feiten houden: heeft NS ooit voldoende geschikt (diesel)materieel in voorraad gehad? Was & is er bij NS nooit materieeltekort?? Het stellen van de vraag is het geven van het antwoord, me dunkt.

Waar het voor de reiziger ten principale om gaat, is dat het gebeurd! Dat het geregeld is – niet alleen in theorie – maar ook in de praktijk. Ik denk dat je al snel moet constateren dat in beide modellen de klant genegeerd wordt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.