NS zet ‘minder veilige’ treinen nog steeds in op risicotrajecten
Spoorvervoerder NS zet reizigerstreinen met slechte botseigenschappen nog steeds in op trajecten waar ook goederentreinen met gevaarlijke stoffen rijden. Daarmee zijn de aanbevelingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) naar aanleiding van een treinongeluk in Tilburg in 2015 onvoldoende opgevolgd. Dat concludeert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in een rapport.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Bla, bla, bla. Hebben ze bij ILT niets beters te doen?
Laat ze eens vrachtwagens gaan controleren…
Straks moeten we nog valhelmen gaan dragen in dubbeldekstreinen….
Waar mensen werken zijn fouten niet ver weg, je kunt van alles blijven onderzoeken, maar het wordt nooit 100%!! Op de wegen is het precies hetzelfde. Wat zullen we daar noch aan moeten doen??
Jaarlijks zoveel doden en zwaargewonden. MENSENWERK!!
Kan de ILT zich niet beter gaan richten op de veel grotere risico’s van het vervoer van gevaarlijke stoffen in niet-geleide systemen, dus het vervoer per vrachtauto en binnenvaartschip? In plaats van dit geneuzel op de vierkante millimeter.
Dankzij de ILT moeten treinreizigers nu ook al genoegen nemen met onhandige kleine tafeltjes in de treinen omdat andets bij de minimale kans op een botsing een minimale kans op verwonding bestaat. Als dergelijke normen op het wegverkeer worden losgelaten moet dat morgen meteen verboden worden.
Stadler & Waldorf op hun best !
Zo langzamerhand echt een lachwekkende organisatie aan het worden,die ILT.Wanhopig op zoek naar de meest onzinnige dingetjes met als enige doel hun ‘beroep’ een beetje interessant te maken.