Coalitie Anders Reizen: dienstreizen onder 700 kilometer per trein
Als het aan de coalitie Anders Reizen ligt, gaan dienstreizen van bijna vijftig deelnemende bedrijven voortaan per trein in plaats van met het vliegtuig als ze korter zijn dan zevenhonderd kilometer. Ook gaan de aangesloten bedrijven waaronder ProRail, Shell, Philips en de meeste grote banken hun wagenpark verder verduurzamen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
De vereniging heeft een veel realistischere benadering door eerst snelle verbindingen te hebben voordat ze mensen op pad sturen, dan Van Boxtel, GL en milleuclubs die mensen tot een lange reis in de trein veroordelen. Betalen zij dan de extra reistijd of productiviteitsverlies?
Want de sleutel ligt toch bij de verbindingen. Mogelijk kan de Lelylijn dan een schakel zijn in de verbinding met Bremen/Hamburg – Kopenhagen – Malmo. Of verdubbeling bij Dulken voor een snelle IC Eindhoven-Roergebied
Waar blijft het digitaal vergaderen via Skype oid als reistijd en productieverlies zo belangrijk is. Of is vliegtuig toch meer status