Arriva wil met nachttreinen concurreren met NS op hoofdrailnet

Drielandentrein
Een FLIRT van Arriva zoals die - uitgerust met ETCS - gaat rijden tussen Luik, Maastricht en Aken. René Hameleers/Arriva

Arriva heeft een aanvraag ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om vanaf 2023 twee nachttreinen te kunnen gaan rijden, één vanuit Groningen en één vanuit Maastricht naar de Randstad. De spoorvervoerder wil hiermee de concurrentie met NS op het hoofdrailnet aangaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.