Kritiek op nieuwe concessieverlening aan NMBS door Belgische overheid

Een NMBS-trein bij station Ruisbroek, foto
Creative Commons: https://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Ruisbroek_NMBS_08154_als_stoptrein_L3659_Leuven_(16956962488).jpg

Allrail, de Alliantie van nieuwkomers in het personenvervoer per spoor in Europa, heeft felle kritiek geuit op plannen van de Belgische overheid om de NMBS opnieuw onderhands een openbaar dienstcontract toe te kennen voor tien jaar. Hierdoor zou het spoormonopolie tot 2033 bij de NMBS blijven en worden volgens Allrail innovaties in het spoor tegengehouden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jerom Rozendaal

Jerom Rozendaal is correspondent voor vakblad SpoorPro in België.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kritiek op nieuwe concessieverlening aan NMBS door Belgische overheid | SpoorPro.nl

Kritiek op nieuwe concessieverlening aan NMBS door Belgische overheid

Een NMBS-trein bij station Ruisbroek, foto
Creative Commons: https://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Ruisbroek_NMBS_08154_als_stoptrein_L3659_Leuven_(16956962488).jpg

Allrail, de Alliantie van nieuwkomers in het personenvervoer per spoor in Europa, heeft felle kritiek geuit op plannen van de Belgische overheid om de NMBS opnieuw onderhands een openbaar dienstcontract toe te kennen voor tien jaar. Hierdoor zou het spoormonopolie tot 2033 bij de NMBS blijven en worden volgens Allrail innovaties in het spoor tegengehouden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jerom Rozendaal

Jerom Rozendaal is correspondent voor vakblad SpoorPro in België.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.