Introductie van snellere intercity ICNG verder vertraagd

Model ICNG-trein van NS
Bron: NS Beeldbank

De introductie van de Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) heeft nog verdere vertraging opgelopen. Dit werkt volgens NS ook elders door en betekent dat bijvoorbeeld de Airportsprinter op zijn vroegst in 2024 tussen Schiphol en Amsterdam Centraal kan rijden en 200 kilometer per uur op de Hanzelijn eveneens pas later mogelijk wordt. Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris Steven van Weyenberg aan de Tweede Kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Introductie van snellere intercity ICNG verder vertraagd”

Wiebe Goossen|06.12.21|11:39

Dit doet vermoeden dat er (min of meer op de achtergrond) sprake is van actieve tegenwerking. Waarom kan zoiets in andere landen wél gewoon binnen redelijke termijn tot stand worden gebracht?

Yozu Bruinsma|07.12.21|01:53

Schakel voortaan Japanners in. Die zeggen VIJF jaar voor het rijden op een nieuwe lijn wanneer die open gaat. En dan is er op die dag geen schilder of andere knutselaar te zien. Alles werkt gewoon.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Introductie van snellere intercity ICNG verder vertraagd | SpoorPro.nl

Introductie van snellere intercity ICNG verder vertraagd

Model ICNG-trein van NS
Bron: NS Beeldbank

De introductie van de Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) heeft nog verdere vertraging opgelopen. Dit werkt volgens NS ook elders door en betekent dat bijvoorbeeld de Airportsprinter op zijn vroegst in 2024 tussen Schiphol en Amsterdam Centraal kan rijden en 200 kilometer per uur op de Hanzelijn eveneens pas later mogelijk wordt. Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris Steven van Weyenberg aan de Tweede Kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Introductie van snellere intercity ICNG verder vertraagd”

Wiebe Goossen|06.12.21|11:39

Dit doet vermoeden dat er (min of meer op de achtergrond) sprake is van actieve tegenwerking. Waarom kan zoiets in andere landen wél gewoon binnen redelijke termijn tot stand worden gebracht?

Yozu Bruinsma|07.12.21|01:53

Schakel voortaan Japanners in. Die zeggen VIJF jaar voor het rijden op een nieuwe lijn wanneer die open gaat. En dan is er op die dag geen schilder of andere knutselaar te zien. Alles werkt gewoon.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.