Nieuwe staatssecretaris zal minder ‘lintjes knippen’ bij nieuwe spoorlijnen
De nieuwe staatssecretaris van Infrastructuur Vivianne Heijnen zal in tegenstelling tot haar voorgangers minder lintjes gaan knippen bij nieuwe spoorlijnen. Ze zal zich met name richten op het behouden van de kwaliteit van bestaande infrastructuur en verbetering van spoordiensten. Dat verwacht Wijnand Veeneman, onderzoeker openbaar vervoer bij de TU Delft.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
TU Delft is te veel op de Randstad gericht. Want er zijn nog voldoende wensen buiten de Randstad, naast de Lelylijn: Nedersaksenlijn, personenvervoer Terneuzen-Gent, nieuwe goederenlijn Axel-Zelzate, Hamont-Weert, verdubbeling Maaslijn, verdubbeling bij Olst, verdubbeling richting Den Helder, Noordtak Betuwe-route.
De crisis gaat weer voorbij, dus op de middellange termijn is serviceverbetering nodig. Service behoud is te weinig ambitieus.