Nieuwe ICE rijdt tussen Nederland en Duitsland

ICE 3neo
Er rijden inmiddels 22 treinen van het type ICE-3neo vanuit Nederland NS

Reizigers tussen Amsterdam en Frankfurt reizen sinds afgelopen zaterdag met nieuwe ICE-treinen. De snelle treinen van Deutsche Bahn (DB) lijken aan de buitenkant sterk op hun voorganger: ze zijn wit met een rode streep en hebben een gestroomlijnde neus. Toch zijn ze volgens de NS, die de dienstregeling samen met DB onderhoudt, “sterk verbeterd”, zowel in technisch opzicht als qua comfort.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “Nieuwe ICE rijdt tussen Nederland en Duitsland”

Marc Busio|18.06.24|11:00

Een luxe, en daardoor veel te dure trein om met een gemiddelde snelheid van nog geen honderd kilometer per uur van Amsterdam naar Keulen te kachelen. Tenminste, als er niet omgereden hoeft te worden over Venlo omdat Zevenaar-Oberhausen er voor de zoveelste keer uitligt. Tenminste, als ie niet door de zoveelste storing een uur stil staat in het grensgebied tussen Nederland en Duitsland. Deze internationale verbinding is wel zo onbetrouwbaar dat deze nieuwe trein echt geen verschil gaat maken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe ICE rijdt tussen Nederland en Duitsland | SpoorPro.nl

Nieuwe ICE rijdt tussen Nederland en Duitsland

ICE 3neo
Er rijden inmiddels 22 treinen van het type ICE-3neo vanuit Nederland NS

Reizigers tussen Amsterdam en Frankfurt reizen sinds afgelopen zaterdag met nieuwe ICE-treinen. De snelle treinen van Deutsche Bahn (DB) lijken aan de buitenkant sterk op hun voorganger: ze zijn wit met een rode streep en hebben een gestroomlijnde neus. Toch zijn ze volgens de NS, die de dienstregeling samen met DB onderhoudt, “sterk verbeterd”, zowel in technisch opzicht als qua comfort.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “Nieuwe ICE rijdt tussen Nederland en Duitsland”

Marc Busio|18.06.24|11:00

Een luxe, en daardoor veel te dure trein om met een gemiddelde snelheid van nog geen honderd kilometer per uur van Amsterdam naar Keulen te kachelen. Tenminste, als er niet omgereden hoeft te worden over Venlo omdat Zevenaar-Oberhausen er voor de zoveelste keer uitligt. Tenminste, als ie niet door de zoveelste storing een uur stil staat in het grensgebied tussen Nederland en Duitsland. Deze internationale verbinding is wel zo onbetrouwbaar dat deze nieuwe trein echt geen verschil gaat maken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.