Balen in Boxtel: dubbele overweg komend jaar nog niet dicht

Heukelom, intercity Den Haag-Eindhoven
De intercity Den Haag-Eindhoven op weg naar Boxtel. Die trein rijdt nu twee keer per uur via Boxtel en de NS zou dat liefst uitbreiden naar vier keer. Rob Dammers/Flickr

ProRail, de NS én de gemeente Boxtel willen de dubbele overweg aan de Tongersestraat in Boxtel graag zo snel mogelijk dicht hebben, maar aan het gesteggel rond deze gevaarlijke spoorovergang lijkt geen einde te komen. Immers, om de dubbele overgang te kunnen sluiten dienen er wel goede alternatieven te zijn voor de verkeersstromen in het dorp. Oftewel: het Maatregelenpakket PHS Boxtel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Balen in Boxtel: dubbele overweg komend jaar nog niet dicht | SpoorPro.nl

Balen in Boxtel: dubbele overweg komend jaar nog niet dicht

Heukelom, intercity Den Haag-Eindhoven
De intercity Den Haag-Eindhoven op weg naar Boxtel. Die trein rijdt nu twee keer per uur via Boxtel en de NS zou dat liefst uitbreiden naar vier keer. Rob Dammers/Flickr

ProRail, de NS én de gemeente Boxtel willen de dubbele overweg aan de Tongersestraat in Boxtel graag zo snel mogelijk dicht hebben, maar aan het gesteggel rond deze gevaarlijke spoorovergang lijkt geen einde te komen. Immers, om de dubbele overgang te kunnen sluiten dienen er wel goede alternatieven te zijn voor de verkeersstromen in het dorp. Oftewel: het Maatregelenpakket PHS Boxtel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.