ProRail: acht onteigeningsprocedures om NABO’s te kunnen sluiten

NABO op particulier terrein in Dalfsen
Een NABO op particulier terrein in Overijssel, gelegen aan de Vechtdallijn, die ProRail graag wil sluiten. Google Street View

In 2018 ging het NABO-programma van start. Daarin wilden ProRail en het Rijk 180 publiek toegankelijke Niet Actief Beveiligde Overwegen vóór het einde van 2023 opheffen. Per 31 december 2023 zijn 145 van de 180 NABO’s opgeheven of beveiligd. Dat betekent dat er dus nog 35 te gaan zijn. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “ProRail: acht onteigeningsprocedures om NABO’s te kunnen sluiten”

Patrick EHV|31.01.24|10:43

Hier is het bericht met sluiting van Onbewaakte Overwegen om de negatieve berichtgeving over het spoor te doen vergeten

J R|02.02.24|08:40

Oke dus als er negatieve berichtgeving is, mag je geen positieve stappen meer zetten en moet je op je handen zitten? 😅

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail: acht onteigeningsprocedures om NABO’s te kunnen sluiten | SpoorPro.nl