Consolid gaat treinmachinisten werven voor Arriva
Consolid heeft de opdracht gekregen om twintig kandidaten te werven en opleiden als treinmachinist voor Arriva. De spoorvervoerder heeft een tekort aan machinisten en riep daarom de hulp van de uitzend- en detacheringsorganisatie in om kandidaten voor te bereiden op het vak van treinbestuurder. “Vandaar dat Arriva een uitvraag heeft gedaan. Wij gaan nu kandidaten werven en opleiden voor de noordelijke spoorlijnen in Groningen en Leeuwarden, voor de Vechtdallijnen tussen Zwolle en Emmen en de spoorlijnen in de Achterhoek.”
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
En toch, als je weet dat de opleiding mcn vb bij NS grofweg één tot anderhalf jaar duurt, hou ik hier wel mijn vraagtekens bij.
De verplichte railnedcodetest mag wel op de schop. Dit heeft niks met de werkelijkheid te maken. Psychologisch proberen aan te tonen of iemand geschikt is m.b.v. een test met 5 puntjes gaat een brug te ver. Dan haal je de handige harry’s eruit en niks meer. En dat is wat men wil? Zou ik voorstellen om dezelfde test het ’s nachts nog eens te doen. Slaagt de helft niet eens. Ik bedoel maar. Diegene die het écht wil en het theoretisch aankan, die moet men selecteren.
arriva moet je niet voor willen werken.
werkdruk is hoog en de waardering en beloning is laag.
ook de opleiding moet zo goedkoop mogelijk en komt de veiligheid niet ten goede.
ik zou lekker bij de ns proberen te solliciteren.